Pismo do Urzędu Pracy - wzór DOC 2024

Autor: redakcja jakiwniosek.pl Weryfikacja: 28 lutego 2024

Pismo do urzędu pracy

Nie każdą sprawę w urzędzie pracy da się załatwić poprzez gotowy formularz. Niektóre wymagają stworzenia pisma ogólnego. Jak stworzyć pismo ogólne i gdzie należy je złożyć? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku. 

Czym jest pismo ogólne do urzędu pracy?

Ten rodzaj pisma służy do ułatwienia komunikacji między petentem a urzędem pracy. Sporządza się je wyłącznie w sytuacji, gdy dla danej sprawy urzędowej nie stworzono gotowego, osobnego formularza.

Warto wiedzieć:

Przed przystąpieniem do sporządzania pisma ogólnego, należy upewnić się, że dla sprawy, którą chce się załatwić na pewno nie ma gotowego wzoru. Takich informacji należy szukać na stronie internetowej swojego urzędu pracy.

Warto pamiętać, że urząd pracy nie jest jedynym organem, który przyjmuje pisma ogólne - klient może napisać także pismo do urzędu miasta lub pismo do urzędu skarbowego.

Kto może złożyć pismo ogólne do urzędu pracy?

Pismo ogólne może złożyć każda osoba, która ma do załatwienia urzędową sprawę.

Jak złożyć pismo do urzędu pracy?

Jak złożyć pismo ogólne do urzędu pracy?

Pismo do urzędu pracy można złożyć na 3 sposoby:

Wysłanie pisma przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.

Ile kosztuje złożenie pisma do urzędu pracy?

Złożenie pisma do urzędu pracy jest bezpłatne

W jakich sprawach sporządzamy pismo do urzędu pracy?

Oto sytuacje, w których najczęściej istnieje konieczność sporządzenia pisma ogólnego do urzędu pracy:

  • pismo do urzędu pracy o niestawieniu się,
  • pismo do urzędu pracy o podjęciu zatrudnienia.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Złożenie pisma do urzędu pracy

Wymagane dokumenty

Niektóre sprawy nie wymagają dostarczania dodatkowych dokumentów, prócz samego pisma ogólnego. Niekiedy jednak konieczne będzie złożenie dodatkowych dokumentów. O to, jakie załączniki powinno się dołączyć do pisma, należy zapytać pracownika urzędu pracy. 

Co powinno zawierać pismo do urzędu pracy?

Jakie informacje należy zawrzeć w piśmie do urzędu pracy?

Poniżej wymieniono elementy formalne, bez których żadne pismo ogólne nie może zostać rozpatrzone:

  • data i miejsce sporządzenia,
  • dane osobowe nadawcy: imię, nazwisko, adres, numer telefonu oraz niekiedy numer PESEL,
  • adres urzędu pracy, do którego kieruje się pismo,
  • tytuł pisma,
  • przedmiot sprawy,
  • uzasadnienie,
  • podpis,
  • załączniki.

Czas rozpatrzenia pisma

Nie ma wyznaczonego terminu rozpatrzenia pisma ogólnego. Wiele będzie zależało od sprawy i stopnia jej skomplikowania, a także sprawności, z jaką działa dany urząd pracy. O orientacyjny czas rozpatrzenia dostarczonych dokumentów należy zapytać pracownika urzędu.

Podstawa prawna


Gdzie złożyć wniosek, druk (dokumenty) dot. sprawy - pismo do urzędu pracy w Twojej miejscowości?

Lista miejscowości

Dokumenty do pobrania - wzory [DOCX] 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 30,1 tys. dokumentów!
Wzór pisma do urzędu pracy o niestawieniu się [DOC]
Pobierz dokument
Wzór pisma do urzędu pracy o podjęciu zatrudnienia [DOC]
Pobierz dokument

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu