Wniosek o dofinansowanie studiów podyplomowych z Urzędu Pracy
Aktualizacja: 26 stycznia 2021
Informacje w artykule
Jak zdobyć dofinansowanie do studiów podyplomowych z Urzędu Pracy?
Możesz starać się o dofinansowanie swoich studiów podyplomowych, które pozwolą ci zdobyć nowe umiejętności i tym samym zwiększyć szanse na rynku pracy.
Ile wynosi dofinansowanie i jak długo można je otrzymywać?
Przyznane dofinansowanie możesz otrzymać nawet do 100% kosztów twoich studiów podyplomowych, jednak górny limit wynosi 300% średniego wynagrodzenia. Dodatkowo, w czasie studiów możesz otrzymywać również stypendium, które wynosi 20% obowiązującego zasiłku dla bezrobotnych.
Czy w trakcie pobierania dofinansowania studiów podyplomowych można podjąć pracę?
Tak. Osoba, której zostało przyznane takie dofinansowanie i która w trakcie trwania studiów podjęła pracę lub rozpoczęła działalność gospodarczą, nadal może korzystać ze świadczenia, do czasu planowanego ukończenia studiów. Może korzystać także ze stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.
Osoba korzystająca z dofinansowania studiów podyplomowych jest zobowiązana do powiadomienia Powiatowego Urzędu Pracy o podjęciu, kontynuowaniu na kolejnych semestrach i ukończeniu studiów podyplomowych oraz do przedstawienia dyplomu/świadectwa ukończenia tych studiów.
Wniosek o dofinansowanie studiów podyplomowych z Urzędu Pracy
Jakie dokumenty trzeba złożyć i gdzie?
Osoby zainteresowane dofinansowaniem studiów podyplomowych powinny złożyć wniosek we właściwym Powiatowym Urzędzie Pracy. Wzór wniosku może nieznacznie różnić się między urzędami, dlatego nie podajemy wzoru tutaj - sprawdź na stronie www swojego Urzędu Pracy.
Do wniosku należy załączyć dodatkowe dokumenty:
- dokument wydany przez organizatora studiów podyplomowych zawierający informacje o nazwie, terminie realizacji i kosztach studiów podyplomowych,
- numer konta bankowego organizatora studiów (wpłata dokonywana jest bezpośrednio na jego konto),
- dokument uprawdopodabniający uzyskanie odpowiedniej pracy po zakończeniu studiów podyplomowych (wymagany w niektórych urzędach pracy), na przykład:
- deklaracja pracodawcy o zamiarze zatrudnienia twojej osoby po ukończeniu studiów podyplomowych
- twoja deklaracja o planowanym rozpoczęciu działalności gospodarczej po ukończeniu studiów podyplomowych
Wnioski o dofinansowanie studiów podyplomowych rozpatrywane są według kolejności zgłoszeń. Wniosek może podlegać opiniowaniu przez doradcę zawodowego Powiatowego Urzędy Pracy co do zasadności udzielenia takiego dofinansowania.
Co zawiera umowa z Urzędem Pracy?
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, podpisujesz z Urzędem Pracy stosowną umowę o dofinansowanie. Znajdziesz w niej między innymi:
- szczegóły studiów, które chcesz podjąć:
- nazwę studiów/kierunku
- termin realizacji i planowany termin ukończenia
- nazwę i adres organizatora zajęć
- kwotę dofinansowania oraz informację o numeru konta bankowego (wpłata jest dokonywana bezpośrednio)
- zobowiązanie do zwrotu przyznanych środków jeśli nie ukończysz studiów lub jeśli przerwiesz je z własnej winy.
Gdzie można złożyć wniosek o dofinansowanie studiów podyplomowych z Urzędu Pracy w Twojej miejscowości?
Nie widzisz swojej miejscowości? Sprawdź pełną listę i wybierz miejscowość odpowiednią dla siebie
Administrator serwisu dokłada wszelkich starań, aby informacje zawarte na stronach serwisu były aktualne, poprawne i kompletne. Administrator nie ponosi jednak odpowiedzialności za stosowanie udostępnianych wzorów dokumentów, a użytkownik na własną odpowiedzialność posługuje się zamieszczonymi w serwisie informacjami i dokumentami.