Protokół likwidacji wyposażenia, środka trwałego - druk [PDF, DOC] wzór 2024

Autor: redakcja jakiwniosek.pl Weryfikacja: 21 listopada 2023 3 min. czytania

Protokół likwidacji wyposażenia

Jeżeli własność przedsiębiorstwa w postaci urządzeń, narzędzi czy sprzętu ulegnie zniszczeniu lub zużyciu, należy sporządzić protokół likwidacji wyposażenia. Dlaczego? Jak napisać protokół likwidacji wyposażenia i jak długo należy go przechowywać? Jakie informacje zawiera protokół likwidacji wyposażenia? Odpowiedzi znajdują się w poradniku.

Cel sporządzania protokołu likwidacji wyposażenia

Dzięki spisaniu protokołu wyposażenie zostaje usunięte z firmy nie tylko fizycznie, ale także jest usuwane z ewidencji księgowej.

Kiedy sporządza się protokół likwidacji wyposażenia?

Dokument należy sporządzić w sytuacji zużycia, zniszczenia, sprzedania lub przekazania w darowiźnie narzędzi, urządzeń czy sprzętów będących własnością przedsiębiorstwa.

Kto sporządza protokół likwidacji wyposażenia?

Kto sporządza protokół likwidacji wyposażenia?

Protokół spisywany jest przez komisję likwidacyjną, składającej się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członków.

Jeżeli likwidacja następuje w wyniku kradzieży, pożaru lub zalania, protokół powinna sporządzić policja lub straż pożarna.

Forma protokołu likwidacji środka trwałego

Protokół powinien być sporządzony w formie pisemnej na papierze.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Jak napisać protokół likwidacji wyposażenia?

Dokument zawiera następujące dane:

  • data i miejsce sporządzenia,
  • numer protokołu,
  • nazwa, adres, pieczątka firmy,
  • imiona i nazwiska członków komisji likwidacyjnej,
  • nazwa likwidowanego wyposażenia,
  • numer wyposażenia np. numer seryjny,
  • wartość likwidowanego wyposażenia,
  • sposób likwidacji np. utylizacja, złomowanie, sprzedaż,
  • data likwidacji,
  • podpisy członków komisji likwidacyjnej,
  • załączniki.

Protokół likwidacji wyposażenia - wzór [PDF, DOC] 2024

Protokół likwidacji wyposażenia - wzór DOC, PDF

Załączniki do protokołu likwidacji wyposażenia

Jako załącznik do protokołu można dodać np. umowę kupna-sprzedaży przedmiotu, umowę darowizny, potwierdzenie przyjęcia na złom czy utylizacji

Jak długo należy przechowywać protokoły likwidacji wyposażenia?

Jak długo należy przechowywać protokoły likwidacji wyposażenia?

Wedle przepisów, dokumenty należy przechowywać przez 5 lat od dnia ich sporządzenia.

Podstawa prawna


Gdzie złożyć wniosek, druk (dokumenty) dot. sprawy - protokół likwidacji wyposażenia w Twojej miejscowości?

Lista miejscowości

Dokumenty do pobrania - wzory [DOCX, PDF] 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 16,2 tys. dokumentów!
Protokół likwidacji wyposażenia [DOC]
Pobierz dokument
Protokół likwidacji wyposażenia [PDF]
Pobierz dokument

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu