Protokół likwidacji wyposażenia, środka trwałego - druk [PDF, DOC] wzór 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • Weryfikacja: 21 listopada 2023 • 3 min. czytania
- Cel sporządzania protokołu likwidacji wyposażenia
- Kiedy sporządza się protokół likwidacji wyposażenia?
- Kto sporządza protokół likwidacji wyposażenia?
- Forma protokołu likwidacji środka trwałego
- Jak napisać protokół likwidacji wyposażenia?
- Protokół likwidacji wyposażenia - wzór [PDF, DOC] 2024
- Załączniki do protokołu likwidacji wyposażenia
- Jak długo należy przechowywać protokoły likwidacji wyposażenia?
- Podstawa prawna
Jeżeli własność przedsiębiorstwa w postaci urządzeń, narzędzi czy sprzętu ulegnie zniszczeniu lub zużyciu, należy sporządzić protokół likwidacji wyposażenia. Dlaczego? Jak napisać protokół likwidacji wyposażenia i jak długo należy go przechowywać? Jakie informacje zawiera protokół likwidacji wyposażenia? Odpowiedzi znajdują się w poradniku.
Cel sporządzania protokołu likwidacji wyposażenia
Dzięki spisaniu protokołu wyposażenie zostaje usunięte z firmy nie tylko fizycznie, ale także jest usuwane z ewidencji księgowej.
Kiedy sporządza się protokół likwidacji wyposażenia?
Dokument należy sporządzić w sytuacji zużycia, zniszczenia, sprzedania lub przekazania w darowiźnie narzędzi, urządzeń czy sprzętów będących własnością przedsiębiorstwa.
Kto sporządza protokół likwidacji wyposażenia?
Protokół spisywany jest przez komisję likwidacyjną, składającej się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i członków.
Jeżeli likwidacja następuje w wyniku kradzieży, pożaru lub zalania, protokół powinna sporządzić policja lub straż pożarna.
Forma protokołu likwidacji środka trwałego
Protokół powinien być sporządzony w formie pisemnej na papierze.
Jak napisać protokół likwidacji wyposażenia?
Dokument zawiera następujące dane:
- data i miejsce sporządzenia,
- numer protokołu,
- nazwa, adres, pieczątka firmy,
- imiona i nazwiska członków komisji likwidacyjnej,
- nazwa likwidowanego wyposażenia,
- numer wyposażenia np. numer seryjny,
- wartość likwidowanego wyposażenia,
- sposób likwidacji np. utylizacja, złomowanie, sprzedaż,
- data likwidacji,
- podpisy członków komisji likwidacyjnej,
- załączniki.
Protokół likwidacji wyposażenia - wzór [PDF, DOC] 2024
Załączniki do protokołu likwidacji wyposażenia
Jako załącznik do protokołu można dodać np. umowę kupna-sprzedaży przedmiotu, umowę darowizny, potwierdzenie przyjęcia na złom czy utylizacji.
Jak długo należy przechowywać protokoły likwidacji wyposażenia?
Wedle przepisów, dokumenty należy przechowywać przez 5 lat od dnia ich sporządzenia.