Wypis z kartoteki lokali / budynków - wniosek PDF wzór 2024 Częstochowa

Autor: Wiola Uljanowicz Weryfikacja: 22 maja 2024 4 min. czytania

Wypis z kartoteki lokali

Starając się o dokonanie wpisu w księdze wieczystej dla lokalu mieszkalnego lub użytkowego, bądź jego sprzedaży, konieczne jest posiadanie wypisu z kartoteki lokali / budynków. Jak się o niego starać? Gdzie i jak złożyć wniosek? Ile to kosztuje? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.

Czym jest wypis z kartoteki lokali oraz wypis z kartoteki budynków?

Wypis z kartoteki lokali skupia się na konkretnym lokalu w budynku, podczas gdy wypis z kartoteki budynków dotyczy samego budynku jako całości. Dokument jest przeznaczony do dokonywania wpisu w księdze wieczystej.

Jakie informacje znajdują się w wypisie z kartoteki lokali lub kartoteki budynków?

Wypis z kartoteki lokali oraz wypis z kartoteki budynków zawiera m.in.:

  • identyfikator budynku,
  • adres budynku,
  • powierzchnię użytkową,
  • oznaczenie księgi wieczystej lub zbioru dokumentów (jeżeli nieruchomość nie posiada księgi wieczystej).

Kto może wnioskować o wypis z kartoteki lokali?

Kto może wnioskować o wypis z kartoteki lokali lub kartoteki budynków?

Dokument mogą uzyskać:

  • właściciel nieruchomości;
  • osoba, która ma prawo zarządzać nieruchomością;
  • osoba albo przedsiębiorstwo, które ma prawne powody do uzyskania takiego dokumentu.

Kiedy można starać się o wypis z kartoteki lokali / budynków?

W dowolnym momencie.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o wypis z kartoteki lokali lub kartoteki budynków

Wymagane dokumenty

Jedynym dokumentem, jaki należy dostarczyć do urzędu w celu zdobycia wypisu z kartoteki lokali, jest wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków. W formularzu należy zaznaczyć opcję “Wypis z kartoteki lokali” lub “Wypis z kartoteki budynków”. Dodatkowo należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej za dokument oraz pełnomocnictwo, jeżeli wnioskujący chce z niego skorzystać.

Wniosek o wypis z kartoteki lokali - wzór PDF

Jak złożyć wniosek o wypis z kartoteki lokali?

Gdzie uzyskać wypis z kartoteki lokali / budynków w Częstochowie?

O wydanie dokumentu można wnioskować na 3 sposoby:

Ile kosztuje wypis z kartoteki lokali / budynków?

Cena dokumentu różni się w zależności od tego, jaką formę jego otrzymania wybierze wnioskujący. Za wypis z kartoteki lokali / budynków w postaci dokumentu drukowanego uiszcza się opłatę w wysokości 20 zł, natomiast za wypis w postaci elektronicznej opłata wynosi 15 zł. Wysokość opłaty za sporządzenie wypisów jest ustalana przez organ po złożeniu wniosku. Wnioskodawca otrzymuje Dokument Obliczenia Opłaty, który zawiera ustaloną kwotę oraz numer rachunku bankowego, na który należy dokonać wpłaty.

Jak długo czeka się na wydanie dokumentu w Częstochowie?

Urząd w Częstochowie poinformuje wnioskującego, ile potrwa przygotowanie wypisu. Podczas wypełniania wniosku, można zdecydować, w jaki sposób chce się odebrać dokumenty (osobiście w urzędzie, listownie za dodatkową opłatą pocztową, czy za pomocą poczty elektronicznej).

 Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę wypis z kartoteki lokali / budynków w Częstochowie?

Aby załatwić sprawę wypis z kartoteki lokali / budynków w Częstochowie, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem ul. Śląska 11/13 w Częstochowie, lub z 1 inną instytucją.

Urząd Miasta w Częstochowie

adres: ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa

tel. +48343707100 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte w środę od 07:30 godziny otwarcia

pon-pt: 07:30-15:30
sob-niedz: nieczynne
Instytucja online

Starostwo Powiatowe w Częstochowie

adres: ul. J.III. Sobieskiego 9, 42 – 217 Częstochowa

tel. +48343229161 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte w środę od 07:45 godziny otwarcia

pon: 07:45-15:00
wt: 07:45-15:30
śr-czw: 07:45-15:00
pt: 07:45-14:30
sob-niedz: nieczynne

Dokument do pobrania - wzór PDF 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 18,6 tys. dokumentów!

Jej doświadczenie jest nie tylko teoretyczne, ale również praktyczne, zdobyte w trakcie wielu własnych załatwianych spraw. To właśnie dzięki tym doświadczeniom z pierwszej ręki zyskała wiedzę na temat wszelkich pułapek, procedur, i nieoczywistych kroków, które trzeba podjąć w trakcie takich procesów.

W swoich tekstach jest nie tylko rzetelna i precyzyjna, ale także empatyczna. Rozumie frustrację i niepewność, jakie mogą towarzyszyć ludziom w trakcie załatwiania takich spraw, dlatego stara się przekazywać informacje w sposób prosty i zrozumiały dla każdego. Jej artykuły są nie tylko instrukcjami krok po kroku, ale również pełne praktycznych porad, jak unikać potencjalnych problemów oraz jak osiągnąć najlepsze rezultaty.

Czytaj więcej o autorze


O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o redakcji