Zaświadczenie o zameldowaniu Częstochowa - wniosek PDF wzór 2024

Autor: Patrycja Podsiedlik 4 min. czytania

Zaświadczenie o zameldowaniu Częstochowa

Jeżeli obywatel zameldowany na stałe lub czasowo w Częstochowie potrzebuje potwierdzenie swojego obecnego adresu zameldowania lub dokumentu określającego ilość zameldowanych osób w gospodarstwie domowym, może wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Jak się o nie starać? Jakie dokumenty należy dostarczyć do urzędu, aby je otrzymać? Ile kosztuje wydanie zaświadczenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym poradniku.

Kto może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w Częstochowie?

Zaświadczenie wydaje się osobie, której dotyczy wniosek. Natomiast z wnioskiem o wydanie zaświadczenia dotyczącej innej osoby może wystąpić pełnomocnik.

Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu?

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu można złożyć w dowolnym momencie, także w trakcie procesu wymeldowywania w Częstochowie.

Zaświadczenie o braku osób zameldowanych

Aby otrzymać zaświadczenie potwierdzające, że w wybranym lokalu nikt nie jest zameldowany, wystarczy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wraz ze wszystkimi dodatkowymi dokumentami. Zaświadczenie o braku zameldowanych na terenie nieruchomości jest przydatne m.in. podczas jej sprzedaży.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu

Dokumenty potrzebne do zaświadczenia o zameldowaniu

Wymagane dokumenty

Aby uzyskać zaświadczenie, należy przygotować, a następnie złożyć następujące dokumenty:

Co zawiera zaświadczenie o zameldowaniu? 

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy powinno zawierać:

  • imię i nazwisko,
  • datę i miejsce urodzenia osoby meldującej się,
  • oznaczenie organu wydającego zaświadczenie,
  • adres jej zameldowania na pobyt stały lub adres zameldowania na pobyt czasowy oraz datę upływu deklarowanego terminu pobytu czasowego.

Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w Częstochowie?

O wydanie zaświadczenia można starać się:

Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu przez Internet?

Zaświadczenie o zameldowaniu online

  1. Pierwszym krokiem jest wejście na platformę ePUAP.
  2. Wnioskujący musi się zalogować. Może tego dokonać za pomocą Profilu Zaufanego lub aplikacji mObywatel.
  3. W wyszukiwarce na górze strony należy wpisać „Zaświadczenie o zameldowaniu i wymeldowaniu”.
  4. Po kliknięciu sprawy, wnioskujący musi wybrać urząd, do którego kieruje wniosek o wydanie zaświadczenia.
  5. Następnie należy wypisać formularz i dołączyć do niego wymagane załączniki.
  6. Wnioskujący może wybrać, w jakiej formie chce otrzymać dokument – elektronicznej lub papierowej.
  7. Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na skrzynkę odbiorczą ePUAP. 

Ile kosztuje zaświadczenie o zameldowaniu?

Opłata za zaświadczenie o zameldowaniu wynosi 17 złotych. Tę samą kwotę należy uiścić, jeżeli wnioskujący korzystał z pełnomocnictwa. Jeżeli na pełnomocnika powołano członka najbliższej rodziny, wówczas nie trzeba uiszczać opłaty.

Ile czeka się na wydanie zaświadczenia w Częstochowie?

Na rozpatrzenie wniosku czeka się około 7 dni.

Czy można się odwołać od decyzji urzędu w Częstochowie?

Jeżeli urząd w Częstochowie odmówi wydania zaświadczenia, wnioskujący w ciągu 7 dni od wydania decyzji może złożyć odwołanie do urzędu wojewódzkiego.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w Częstochowie?

Aby załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w Częstochowie, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem ul. Śląska 11/13 w Częstochowie.

Urząd Miasta w Częstochowie

adres: ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa

tel. +48343707100 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia

pon-pt: 07:30-15:30
sob-niedz: nieczynne
Instytucja online

Jak załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu online?

ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Dokument do pobrania - wzór PDF 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 18,7 tys. dokumentów!

Doskonale rozumie, jak wyglądają obie strony medalu w załatwianiu spraw urzędowych. Codziennie stawia czoła skomplikowanym wyzwaniom administracyjnym, opierając swoją wiedzę na doświadczeniu zdobytym w urzędzie specjalizującym się w funduszach unijnych. Z własnego doświadczenia wie również, jak trudne i czasochłonne potrafią być przyziemne sprawy urzędowe, takie jak uzyskanie dowodu osobistego, paszportu czy karty EKUZ, gdyż sama wielokrotnie spędzała godziny w kolejkach. Dzięki temu, w procesach komunikacyjnych, doskonale rozumie potrzeby i problemy obu stron – zarówno petentów, jak i urzędników.

Czytaj więcej o autorze


O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o redakcji