Zaświadczenie o zameldowaniu Wrocław - wniosek PDF wzór 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • Weryfikacja: 6 listopada 2023 • 4 min. czytania
Jeżeli obywatel zameldowany na stałe lub czasowo we Wrocławiu potrzebuje potwierdzenie swojego obecnego adresu zameldowania lub dokumentu określającego ilość zameldowanych osób w gospodarstwie domowym, może wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Jak się o nie starać? Jakie dokumenty należy dostarczyć do urzędu, aby je otrzymać? Ile kosztuje wydanie zaświadczenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym poradniku.
Kto może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu we Wrocławiu?
Zaświadczenie wydaje się osobie, której dotyczy wniosek. Natomiast z wnioskiem o wydanie zaświadczenia dotyczącej innej osoby może wystąpić pełnomocnik.
Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu?
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu można złożyć w dowolnym momencie, także w trakcie procesu wymeldowywania we Wrocławiu.
Zaświadczenie o braku osób zameldowanych
Aby otrzymać zaświadczenie potwierdzające, że w wybranym lokalu nikt nie jest zameldowany, wystarczy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wraz ze wszystkimi dodatkowymi dokumentami. Zaświadczenie o braku zameldowanych na terenie nieruchomości jest przydatne m.in. podczas jej sprzedaży.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
Wymagane dokumenty
Aby uzyskać zaświadczenie, należy przygotować, a następnie złożyć następujące dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości → dowiedz się, jak złożyć wniosek o dowód osobisty we Wrocławiu,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu – w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości osób zameldowanych,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
- pełnomocnictwo (wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo) – jeżeli z niego skorzystano.
Co zawiera zaświadczenie o zameldowaniu?
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy powinno zawierać:
- imię i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia osoby meldującej się,
- oznaczenie organu wydającego zaświadczenie,
- adres jej zameldowania na pobyt stały lub adres zameldowania na pobyt czasowy oraz datę upływu deklarowanego terminu pobytu czasowego.
Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu we Wrocławiu?
O wydanie zaświadczenia można starać się:
- osobiście, w urzędzie we Wrocławiu,
- listownie za pośrednictwem operatora pocztowego.
- przez Internet, za pomocą ePUAP.
Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu przez Internet?
- Pierwszym krokiem jest wejście na platformę ePUAP.
- Wnioskujący musi się zalogować. Może tego dokonać za pomocą Profilu Zaufanego lub aplikacji mObywatel.
- W wyszukiwarce na górze strony należy wpisać „Zaświadczenie o zameldowaniu i wymeldowaniu”.
- Po kliknięciu sprawy, wnioskujący musi wybrać urząd, do którego kieruje wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Następnie należy wypisać formularz i dołączyć do niego wymagane załączniki.
- Wnioskujący może wybrać, w jakiej formie chce otrzymać dokument – elektronicznej lub papierowej.
- Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na skrzynkę odbiorczą ePUAP.
Ile kosztuje zaświadczenie o zameldowaniu?
Opłata za zaświadczenie o zameldowaniu wynosi 17 złotych. Tę samą kwotę należy uiścić, jeżeli wnioskujący korzystał z pełnomocnictwa. Jeżeli na pełnomocnika powołano członka najbliższej rodziny, wówczas nie trzeba uiszczać opłaty.
Ile czeka się na wydanie zaświadczenia we Wrocławiu?
Na rozpatrzenie wniosku czeka się około 7 dni.
Czy można się odwołać od decyzji urzędu we Wrocławiu?
Jeżeli urząd we Wrocławiu odmówi wydania zaświadczenia, wnioskujący w ciągu 7 dni od wydania decyzji może złożyć odwołanie do urzędu wojewódzkiego.
Podstawa prawna
Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu we Wrocławiu?
Aby załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu we Wrocławiu, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miejski pod adresem pl. Nowy Targ 1-8 we Wrocławiu, lub z 1 inną instytucją.
Urząd Miejski we Wrocławiu
adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
tel. +48717777777
strona www e-mail rezerwacja kolejki
Otwarte w poniedziałek od 07:45 godziny otwarcia
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miejski we Wrocławiu
adres: Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław
tel. 717777777
Otwarte w poniedziałek od 08:00 godziny otwarcia
sob-niedz: nieczynne