Odwołanie pełnomocnictwa ZUS - druk PEL-O PDF wzór 2024 Lublin

Autor: redakcja jakiwniosek.pl 4 min. czytania

Odwołanie pełnomocnictwa ZUS

Udzielenie pełnomocnictwa ZUS uprawnia pełnomocnika do wykonywania czynności w relacjach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w imieniu innej osoby. Jeżeli osoba upoważniająca zdecyduje, że nie chce, aby pełnomocnik mógł w dalszym ciągu wykonywać dane czynności w jej imieniu, musi złożyć w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych dokument odwołujący pełnomocnictwo. Kiedy można odwołać pełnomocnictwo? Czy pełnomocnik może odwołać pełnomocnictwo w ZUS? Jak prawidłowo wypełnić wniosek odwołujący pełnomocnictwo? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.

Kto może odwołać pełnomocnictwo w ZUS?

Odwołania pełnomocnictwa w ZUS Lublin może dokonać:

  • osoba, która udzieliła pełnomocnictwa w swoim imieniu,
  • osoba, która udzieliła pełnomocnictwa w imieniu innego podmiotu, takiego jak firma, spółka czy instytucja, którą reprezentuje,
  • pełnomocnik.

Kiedy można odwołać pełnomocnictwo w ZUS?

Pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania czynności w relacjach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych może zostać odwołane w dowolnym momencie.

Odwołanie pełnomocnictwa w ZUS, a zmiana jego zakresu

Jeżeli zakres udzielonego pełnomocnictwa nie spełnia wymogów mocodawcy, może w każdej chwili dokonać zmiany. W takim przypadku nie ma konieczności jego odwoływania. Do zmiany zakresu pełnomocnictwa wystarczy ponowne złożenie formularza PEL, w którym wskazany zostanie interesujący mocodawcę zakres.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Jak odwołać pełnomocnictwo w ZUS?

Jak odwołać pełnomocnictwo w ZUS w Lublinie?

Aby skutecznie odwołać pełnomocnictwo w ZUS Lublin, konieczne jest złożenie prawidłowo wypełnionego formularza PEL-O.

Odwołanie pełnomocnictwa w ZUS Lublin - jak wypełnić PEL-O?

Formularz PEL-O powinien zostać wypełniony czytelnie, wielkimi literami, czarnym lub niebieskim długopisem. W formularzu konieczne jest podanie następujących informacji:

  • kto odwołuje pełnomocnictwo (pełnomocnik, osoba, która udzieliła pełnomocnictwa w swoim imieniu lub osoba, która udzieliła pełnomocnictwa w imieniu innego podmiotu, który reprezentuje),
  • data odwołania pełnomocnictwa,
  • dane osoby odwołującej pełnomocnictwo:
    • imię i nazwisko,
    • numer PESEL,
    • data urodzenia,
    • rodzaj, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (np. dowód osobisty).
  • dane pełnomocnika, którego dotyczy odwołanie pełnomocnictwa:
    • imię i nazwisko,
    • numer PESEL,
    • data urodzenia,
    • rodzaj, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (np. dowód osobisty),
    • adres zamieszkania.
  • dane osoby lub podmiotu (np. konkretnej firmy, spółki itd.), w imieniu którego pełnomocnik załatwia sprawy (wypełnienie wszystkich pól nie jest konieczne, mają one jedynie na celu umożliwienie identyfikacji podmiotu, którego dotyczy odwołanie pełnomocnictwa);
    • W przypadku podmiotu:
    • W przypadku osoby fizycznej:
      • imię i nazwisko,
      • numer PESEL,
      • adres,
      • NIP (jeśli dana osoba jest również płatnikiem składek).

Gdzie złożyć odwołanie pełnomocnictwa w Lublinie?

Poprawnie wypełniony wniosek PEL-O należy dostarczyć do oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Lublinie. Wniosek można złożyć za pośrednictwem PUE ZUS.

Wypowiedzenie pełnomocnictwa ZUS - wzór PDF 2024

Odwołanie pełnomocnictwa w ZUS - wzór PDF, DOC

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę odwołanie pełnomocnictwa ZUS w Lublinie?

Aby załatwić sprawę odwołanie pełnomocnictwa ZUS w Lublinie, należy skontaktować się z instytucją ZUS Oddział w Lublinie pod adresem ul. T. Zana 36, 38c w Lublinie.

ZUS Oddział w Lublinie

adres: ul. T. Zana 36, 38c, 20-601 Lublin

tel. +48225601600 

strona www

Otwarte w poniedziałek od 08:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-17:00
wt-pt: 08:00-15:00
sob-niedz: nieczynne

Jak załatwić sprawę odwołanie pełnomocnictwa ZUS online?

PUE ZUS
Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Dokument do pobrania - wzór PDF 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 18,8 tys. dokumentów!

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o redakcji