Wypis i wyrys z rejestru gruntów Toruń - wniosek online i wzór PDF 2023

Wypis i wyrys z ewidencji gruntów

Jednym z najważniejszych dokumentów związanych z nieruchomościami jest wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Toruniu. Po uzyskaniu tych informacji można na przykład dokonać wpisu w księdze wieczystej, podzielić lub scalić nieruchomość, a także ją sprzedać. Kto może złożyć wniosek o wypis z rejestru gruntów? Czy można to zrobić online? Ile to kosztuje? Zapoznaj się z poniższym poradnikiem.  

Kto może uzyskać wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków w Toruniu?

Wymienione dokumenty mogą uzyskać:

  • właściciel nieruchomości;
  • osoba, która ma prawo zarządzać nieruchomością;
  • osoba albo przedsiębiorstwo, które ma prawne powody do uzyskania takiego dokumentu.

Najczęściej wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków składa się, aby załatwić jedną z niżej wymienionych spraw:

Przygotowaliśmy wzory wypełnionych wniosków o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków, które ułatwią załatwienie niektórych z wyżej wymienionych spraw.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o otrzymanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

Jakie dokumenty należy przygotować? 

Wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów - wzór do pobraniaWzór jak wypełnić wniosek o wyrys i wypis z ewidencji gruntów i budynków
 
 

Jedynym potrzebnym dokumentem, który należy złożyć jest wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków. Na dole strony znajduje się druk oraz wzory wypełnionych wniosków, które mogą przydać się w 4 sytuacjach: przy sprzedaży nieruchomości, jej podziale, zakładaniu księgi wieczystej oraz budowie domu. Ten sam wniosek składa się w celu uzyskania wypisu z kartoteki lokali w Toruniu.

Wypis z ewidencji gruntów nie jest jedynym dokumentem wymaganym podczas sprzedaży nieruchomości - konieczne będzie także zdobycie zaświadczenia o objęciu działki Uproszczonym Planem Urządzania Lasu (UPUL) w Toruniu.

Jak złożyć wniosek o wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków w Toruniu?

Wniosek o wypis i wyrys z rejestru gruntów w Toruniu można złożyć na 3 sposoby:

  • listownie,
  • w urzędzie w Toruniu, w którym znajduje się wydział geodezji,
  • przez platformę ePUAP - o ile urząd w Toruniu daje taką możliwość.

Jak złożyć wniosek w Toruniu?

  1. Wnioskujący musi pobrać i wypełnić wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków.

  2. Następnie należy złożyć wniosek w urzędzie w Toruniu.

  3. Wnioskujący musi czekać na informację z urzędu o wysokości opłaty.

  4. Następnie należy uiścić opłatę. 

  5. Przygotowane dokumenty są gotowe do odbioru.

Wniosek o wypis i wyrys z rejestru gruntów online w Toruniu

  1. Na początku należy wejść na stronę platformy ePUAP i wybrać usługę: „Wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków”.

  2. Następnie należy kliknąć „Pokaż wszystkie urzędy lub instytucje udostępniające tę usługę”.

  3. Z listy należy wybrać Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej i kliknąć „Załatw sprawę”.

  4. System przeniesie wnioskującego na stronę profilu zaufanego – w tym miejscu należy się zalogować. Po zalogowaniu system powróci na platformę ePUAP.

  5. Następnie wnioskujący musi zaadresować wniosek do starostwa powiatowego albo urzędu miasta, na terenie którego jest nieruchomość.

  6. W dalszej kolejności należy starannie wypełnić wniosek, kliknąć „Dalej”, po czym „Podpisz”.

  7. Kolejnym krokiem jest wysłanie wniosku. Na ekranie pojawi się komunikat, że wniosek został wysłany. Wnioskujący otrzyma urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).

  8. Dalej należy czekać na informację od urzędu, ile wyniesie opłata za przygotowanie dokumentów.

  9. Następnie wnioskujący uiszcza opłatę w kwocie wskazanej przez urząd.

  10. Przygotowane dokumenty są gotowe do odbioru.

Ile kosztuje wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Toruniu?

Cena dokumentów różni się w zależności od tego, jaką formę otrzymania dokumentu wybierze wnioskujący. Za elektroniczną wersję wypisu i wyrysu płaci się 140 złotych, zaś za wydruki obu dokumentów – 150 złotych.

Powyższe ceny odnoszą się do jednej nieruchomości w granicach jednego obrębu ewidencyjnego w Toruniu. Nawet jeżeli w skład nieruchomości wchodzi kilka działek, to o ile znajdują się w granicy jednego obrębu, przedstawione ceny będą stanowiły całkowite koszty otrzymania dokumentów. 

Zapłaty można dokonać w kasie urzędu bądź przelewem na konto, którego numer zostanie podany w urzędzie.

Jaki jest czas oczekiwania na wydanie dokumentów w Toruniu? 

Urząd w Toruniu poinformuje wnioskującego, ile potrwa przygotowanie wyrysu i wypisu. Wypełniając wniosek, można dokonać wyboru, w jaki sposób chce się odebrać dokumenty (osobiście w urzędzie, listownie, czy za pomocą poczty elektronicznej).

Sprawdź plan zagospodarowania przestrzennego Toruń na portalu OnGeo.pl

Czy jest inny sposób uzyskania szczegółowych informacji o działce ewidencyjnej w Toruniu?

Podczas poszukiwania szczegółowych informacji o działce, np. MPZP, uzbrojenie w media, tereny zalewowe, obszary chronione i wielu innych, z pomocą przychodzi OnGeo. Aby uzyskać raport należy:

  • wejść na stronę ongeo.pl,
  • wyszukać interesującą działkę i kliknąć w nią na mapie,
  • wybrać z listy interesujące tematy, które trafią do analizy działki,
  • płacić raport, który wygeneruje się automatycznie po 5 minutach w formacie .PDF. 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z . z 2020 r. poz. 276 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2019 poz. 393 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji (Dz. U. poz. 1322).

Gdzie załatwić sprawę wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Toruniu?

Aby załatwić sprawę wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Toruniu, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta przy Wały Gen. Władysława Sikorskiego 8, lub z 1 inną instytucją.

Urząd Miasta w Toruniu

Adres: Wały Gen. Władysława Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Godziny:  Otwarte w poniedziałek od 07:30 więcej dni

pon-pt: 07:30-17:00
sob-niedz: nieczynne

Telefon: +48566118777 

Internet:  strona www e-mail rezerwacja kolejki

Starostwo Powiatowe w Toruniu

Adres: ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń

Godziny:  Otwarte w poniedziałek od 07:30 więcej dni

pon: 07:30-15:30
wt: 07:30-16:30
śr-czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-14:30
sob-niedz: nieczynne

Telefon: +48566628910 

Internet:  strona www rezerwacja kolejki

Jak załatwić sprawę wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków online?

ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Dokumenty do pobrania - wzory [PDF] 2023

W ciągu 7 dni pobrano już 42,8 tys. dokumentów!
Wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków (PDF)
Pobierz dokument
Sprzedaż nieruchomości - wzór wypełnionego wniosku EGiB o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków [PDF]

Uwaga! Wybór dokumentów, które chcemy uzyskać przez złożenie wniosku, jest uzależniony od woli notariusza!

Pobierz dokument
Podział nieruchomości - wzór wypełnionego wniosku EGiB o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków [PDF]
Pobierz dokument
Założenie księgi wieczystej - wzór wypełnionego wniosku EGiB o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków [PDF]
Pobierz dokument
Budowa domu - wzór wypełnionego wniosku EGiB o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków [PDF]
Pobierz dokument