Wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków 2022 Kraków
Weryfikacja: 2 lutego 2022
Krok po kroku
- Kto może uzyskać wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków w Krakowie?
- Kiedy składa się wniosek?
- Jak złożyć wniosek o wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków w Krakowie?
- Gdzie złożyć wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie?
- Ile kosztuje wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie?
- Wypis z kartoteki lokali
- Wniosek o otrzymanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
- Jaki jest czas oczekiwania na wydanie dokumentów w Krakowie?
- Gdzie złożyć wniosek, druk (dokumenty) dot. sprawy - wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie?
- Wyślij dokument przez internet - wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków
- Dokumenty do pobrania - wzory wniosków i druków (PDF, DOC) dot. sprawy - wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków
Jednym z najważniejszych dokumentów powiązanych z nieruchomościami jest wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie. Po uzyskaniu tych informacji można na przykład dokonać wpisu w księdze wieczystej, podzielić lub scalić nieruchomość, a także ją sprzedać. Odpowiedzi na pytania, kto może złożyć wniosek o wypis z rejestru gruntów, ile to kosztuje i ile trwa - zamieszczamy poniżej.
Kto może uzyskać wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków w Krakowie?
Wymienione dokumenty mogą uzyskać:
- właściciel nieruchomości;
- osoba, która ma prawo zarządzać nieruchomością;
-
osoba albo przedsiębiorstwo, które ma prawne powody do uzyskania takiego dokumentu.
Kiedy składa się wniosek?
Najczęściej wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków składa się, aby załatwić jedną z niżej wymienionych spraw:
- sprzedaż nieruchomości,
- podział nieruchomości,
- budowa domu,
- zaciągnięcie kredytu hipotecznego w Krakowie,
- założenie księgi wieczystej.
Przygotowaliśmy wzory wypełnionych wniosków o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków, które ułatwią załatwienie niektórych z wyżej wymienionych spraw.
Jak złożyć wniosek o wypis i wyrys z rejestru gruntów i budynków w Krakowie?
Wniosek o wypis i wyrys z rejestru gruntów w Krakowie można złożyć na 3 sposoby:
- listownie,
- w urzędzie,
- przez platformę ePUAP.
Gdzie złożyć wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie?
Jeżeli wnioskujący zdecyduje się złożyć wniosek w sposób tradycyjny, może to zrobić w:
Wniosek można dostarczyć osobiście lub wysłać pocztą tradycyjną.
Ile kosztuje wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie?
Cena dokumentów różni się w zależności od tego, jaką formę otrzymania dokumentu wybierze wnioskujący. Za elektroniczną wersję wypisu i wyrysu płaci się 140 złotych, zaś za wydruki obu dokumentów – 150 złotych.
Powyższe ceny odnoszą się do jednej nieruchomości w granicach jednego obrębu ewidencyjnego w Krakowie. Nawet jeżeli w skład nieruchomości wchodzi kilka działek to, o ile znajdują się w granicy jednego obrębu, przedstawione ceny będą stanowiły całkowite koszty otrzymania dokumentów.
Zapłaty można dokonać w kasie urzędu bądź przelewem na konto, którego numer zostanie podany w urzędzie.
Wypis z kartoteki lokali
Wypis z kartoteki lokali to dokument zawierający informacje opisowe o samodzielnych lokalach znajdujących się w jednym budynku, nie ma w nim jednak informacji na temat podmiotów, które nimi władają. Dokument ten jest niezbędny do dokonania wpisu w księdze wieczystej.
Jak go zdobyć? Wystarczy złożyć odpowiednio wypełniony wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków - w punkcie 8 należy zaznaczyć "X" pole przy frazie "Wypis z kartoteki lokali". Procedura wygląda tak samo jak w przypadku uzyskiwania wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków.
Wniosek o otrzymanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Jakie dokumenty należy przygotować?
Jedynym potrzebnym dokumentem, który należy złożyć jest wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków. Na dole strony umieściliśmy druk oraz wzory wypełnionych wniosków, które mogą przydać się w 4 sytuacjach: przy sprzedaży nieruchomości, jej podziale, zakładaniu księgi wieczystej oraz budowie domu.
Wypis z ewidencji gruntów nie jest jedynym dokumentem wymaganym podczas sprzedaży nieruchomości - konieczne będzie także zdobycie zaświadczenia o objęciu działki Uproszczonym Planem Urządzania Lasu (UPUL) w Krakowie.
Jak złożyć wniosek w Krakowie?
-
Wnioskujący musi pobrać i wypełnić wniosek o wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków.
-
Następnie należy złożyć wniosek w urzędzie w Krakowie.
-
Wnioskujący musi czekać na informację z urzędu o wysokości opłaty.
-
Następnie należy uiścić opłatę.
-
Przygotowane dokumenty są gotowe do odbioru.
Jak złożyć wniosek przez Internet?
-
Na początku należy wejść na stronę platformy ePUAP i wybrać usługę: „Wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków”.
-
Następnie należy kliknąć „Pokaż wszystkie urzędy lub instytucje udostępniające tę usługę”.
-
Z listy należy wybrać Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej i kliknąć „Załatw sprawę”.
-
System przeniesie wnioskującego na stronę profilu zaufanego – w tym miejscu należy się zalogować. Po zalogowaniu system powróci na platformę ePUAP.
-
Następnie wnioskujący musi zaadresować wniosek do starostwa powiatowego albo urzędu miasta, na terenie którego jest nieruchomość.
-
W dalszej kolejności należy starannie wypełnić wniosek, kliknąć „Dalej”, po czym „Podpisz”.
-
Kolejnym krokiem jest wysłanie wniosku. Na ekranie pojawi się komunikat, że wniosek został wysłany. Wnioskujący otrzyma urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
-
Dalej należy czekać na informację od urzędu, ile wyniesie opłata za przygotowanie dokumentów.
-
Następnie wnioskujący uiszcza opłatę w kwocie wskazanej przez urząd.
-
Przygotowane dokumenty są gotowe do odbioru.
Jaki jest czas oczekiwania na wydanie dokumentów w Krakowie?
Urząd w Krakowie poinformuje wnioskującego, ile potrwa przygotowanie wyrysu i wypisu. Wypełniając wniosek, można dokonać wyboru, w jaki sposób chce się odebrać dokumenty (osobiście w urzędzie, listownie, czy za pomocą poczty elektronicznej).
Gdzie złożyć wniosek, druk (dokumenty) dot. sprawy - wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków w Krakowie?
Nazwa instytucji | Adres | Telefon | E-mail / www | Zasięg terytorialny |
---|---|---|---|---|
Urząd Miasta w Krakowie | pl. Wszystkich Świętych 3-4 31-004 Kraków |
+48126161200 | Zasięg: Czernichów, Igołomia-Wawrzeńczyce, Iwanowice, Jerzmanowice-Przeginia, Kocmyrzów-Luborzyca, Krzeszowice, Liszki, Michałowice, Mogilany, Skała, Skawina, Słomniki, Sułoszowa, Świątniki Górne, Wielka Wieś, Zabierzów, Zielonki | |
Urząd Miasta w Krakowie | Wielicka 28a 30-552 Kraków |
12 616 12 07 | Zasięg: Czernichów, Igołomia-Wawrzeńczyce, Iwanowice, Jerzmanowice-Przeginia, Kocmyrzów-Luborzyca, Krzeszowice, Liszki, Michałowice, Mogilany, Skała, Skawina, Słomniki, Sułoszowa, Świątniki Górne, Wielka Wieś, Zabierzów, Zielonki |
Wyślij dokument przez internet - wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków
ePUAP

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Dokumenty do pobrania - wzory wniosków i druków (PDF, DOC) dot. sprawy - wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków
Uwaga! Wybór dokumentów, które chcemy uzyskać przez złożenie wniosku, jest uzależniony od woli notariusza!
Pobierz dokument