Urząd Skarbowy US Gdynia - kontakt i druki do pobrania

Autor: Magda Świerczek 6 min. czytania

Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia

Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni

adres: Władysława IV 2/4, 81-353 Gdynia

tel. +48587654600 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte w poniedziałek od 08:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-18:00
wt-pt: 08:00-15:00
sob-niedz: nieczynne
Instytucja online

Drugi Urząd Skarbowy w Gdyni

adres: Hutnicza 25, 81-061 Gdynia

tel. +48587654800 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte w poniedziałek od 08:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-18:00
wt-pt: 08:00-15:00
sob-niedz: nieczynne

Urząd Skarbowy umożliwia załatwienie 16 spraw

W celu załatwienia spraw w Urzędach skarbowych przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.

Urząd Skarbowy Gdynia

Urząd Skarbowy w Gdyni to jednostka Krajowej Administracji Skarbowej. Prędzej czy później każdy z nas będzie musiał załatwić sprawę w urzędzie skarbowym. Czym zajmują się urzędy skarbowe? Jak wygląda ich struktura? Z jakimi sprawami można zwrócić się do urzędników?

Czym zajmuje się Urząd Skarbowy w Gdyni? 

Do zadań Urzędu Skarbowego w Gdyni należą m.in. obsługa podatników, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa chociażby z opłacanych podatków. 

Jaka jest struktura Urzędu Skarbowego w Gdyni?

Każdy urząd skarbowy ma swojego naczelnika, który jest organem podatkowym pierwszej instancji i kieruje pracą urzędu przy pomocy swoich zastępców, kierowników komórek organizacyjnych i pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach. Gdy w danym urzędzie skarbowym pracuje więcej niż 100 osób, naczelnik może posiadać dwóch zastępców, a gdy jednostka zatrudnia ponad 200 osób - trzech. Zakres kompetencji zastępcy (lub zastępców) ustala sam naczelnik. W urzędach skarbowych mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:

  • działy - zatrudniające co najmniej 10 pracowników, włącznie z kierującym działem;
  • referaty - zatrudniające co najmniej 5 pracowników, włącznie z kierującym referatem;
  • wieloosobowe stanowiska pracy - zatrudniające co najmniej 2 pracowników, włącznie z kierującym stanowiskiem;
  • jednoosobowe stanowiska pracy.

Komunikacja wewnątrz urzędu, również między działami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.

Jakie są zadania Urzędu Skarbowego w Gdyni?

Urząd Skarbowy w Gdyni zajmuje się zadaniami związanymi z szeroko pojętymi finansami kraju. Należą do nich m.in.:

  • kontrolowanie podatków;
  • pomaganie podatnikom i ich ewidencja;
  • określanie oraz ściąganie podatków i różnych opłat, które wpływają do budżetu państwa, np. podatek VAT, podatek dochodowy czy też podatek akcyzowy;
  • pobieranie opłat, w tym należności celnych z tytułu wywozu bądź przewozu dóbr;
  • prowadzenie administracyjnej egzekucji z tytułu finansowych należności;
  • wzajemne informowanie o sprawach finansowych i podatkowych innych krajów UE;
  • pomaganie lub korzystanie ze wsparcia państw;
  • wykrywanie, zwalczanie i zapobieganie przestępstwom skarbowym;
  • wykonywanie majątkowych kar określonych w kodeksie karnym wykonawczym i skarbowym.

Deklaracje, które składa się w urzędzie skarbowym

Deklaracje i druki, które m.in. składa się w Urzędzie Skarbowym w Gdyni

W urzędzie skarbowym można również wnioskować o:

Jak sprawdzić numer konta do urzędu skarbowego w Gdyni?

Od 1 stycznia 2020 r. należy wpłacać podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT), podatek dochodowy od osób prawnych (CIT) oraz podatek od towarów i usług (VAT) na numer indywidualnego rachunku podatkowego, zwany również mikrorachunkiem podatkowym. Numer ten można sprawdzić w przygotowanym generatorze mikrorachunku podatkowego, który po uzupełnieniu identyfikatora podatkowego (do wyboru numer PESEL lub numer NIP) wygeneruje indywidualny numer rachunku podatkowego. Należy jednak pamiętać, że wyłączone z tego obowiązku są podatki VAT-14 oraz VAT w imporcie.

Pozostałe numery rachunków bankowych Urzędu Skarbowego w Gdyni udostępnione zostały na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

e-Urząd Skarbowy

Co umożliwia portal e-Urząd Skarbowy?

e-Urząd Skarbowy to portal umożliwiający załatwienie spraw podatkowych bez wychodzenia z domu, online. Serwis ułatwia kontakt z urzędami skarbowymi poprzez m.in. możliwość wysyłania dokumentów drogą elektroniczną, a także dokonywanie płatności.

Usługi w e-Urzędzie Skarbowym

e-Urząd Skarbowy daje dostęp do następujących usług:

  • Twój e-PIT - umożliwia przeglądanie, przesłanie i korektę zeznań podatkowych PIT-37, PIT-28, PIT-36 lub PIT-38,
  • e-mikrofirma - platforma dla przedsiębiorców, umożliwia wystawianie i zapisywanie faktur krajowych, stworzenie ewidencji VAT oraz generowanie plików JPK_VAT i JPK_FA
  • ewidencja mandatów - platforma umożliwiająca przeglądanie wystawionych mandatów, a także dokonanie za nie płatności,
  • płatności online - usługa umożliwiająca dokonywanie wpłat na mikroachunek podatkowy, a także uiszczanie opłat skarbowych wymaganych podczas załatwiania spraw urzędowych,
  • zwroty podatków - dzięki usługę podatnik może sprawdzić informacje o zwrotach z PIT i VAT z ostatnich 2 lat kalendarzowych: ich dacie i sposobie przesłania.

Dokumenty w e-US

W systemie e-US podatnik ma dostęp do dużej bazy wniosków, które można przesłać w formie elektronicznej, w tym m.in. do:

  • wniosków o zaświadczenie:
    • o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W)
    • o wysokości dochodu podatnika w PIT (ZAS-DF)
    • o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU)
  • zgłoszenia ZAP-3,
  • pisma ogólnego,
  • wniosku o stwierdzenie nadpłaty,
  • zawiadomienie ZAW-NR,
  • wniosku o czynny żal.

Logowanie do e-Urzędu Skarbowego

Do e-Urzędu Skarbowego można zalogować się na 3 sposoby:

  • przez login.gov.pl - używając Profilu Zaufanego, bankowości elektronicznej lub e-dowodu (dowodu osobistego z warstwą elektroniczną),
  • przez aplikację mObywatel, którą można pobrać na smartfony,
  • przez dane podatkowe - należy podać numer PESEL/NIP i kwotę przychodów. 

Druki do pobrania

Ekspert w dziedzinie spraw urzędowych — codziennie stawia czoła skomplikowanym wyzwaniom administracyjnym. Pełni rolę redaktora naczelnego serwisu, gdzie nadzoruje prace zespołu i dba o wysoką jakość publikowanych treści. Nieustannie dąży do doskonalenia swoich umiejętności i poszerzania wiedzy. Dba o to, aby dzięki serwisowi, petenci byli w stanie szybko i bezproblemowo załatwiać sprawy urzędowe. Jej pasja do pracy oraz głęboka znajomość przepisów sprawiają, że jest cenionym autorytetem w swojej dziedzinie, a jej publikacje stanowią nieocenione źródło wiedzy.

Czytaj więcej o autorze


O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o redakcji