Wymeldowanie Radom online lub wniosek PDF wzór 2023
Przy zmianie miejsca stałego pobytu, konieczne jest dokonanie wymeldowania z obecnego miejsca zamieszkania. Jak się wymeldować? Jakich dokumentów będzie wymagał urząd i kiedy należy je złożyć? Czy można wymeldować się online? Jak wymeldować z mieszkania osobę w nim niezamieszkującą? Zapoznaj się z poniższym poradnikiem.
Kto może się wymeldować?
Wymeldowania może dokonać każdy, kto jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy i wyprowadza się z obecnego miejsca zamieszkania np. po wypowiedzeniu umowy najmu. Sprawę można załatwić również przez pełnomocnika, pod warunkiem że posiada upoważnienie do wymeldowania.
Kiedy się wymeldować?
Wymeldowania można dokonać:
- najpóźniej w dniu wyprowadzki z miejsca meldunku,
- podczas meldowania się w nowym miejscu pobytu - urzędnik zamelduje wnioskującego w nowym miejscu i automatycznie wymelduje go ze starego.
Uwaga! Osoby zameldowane na pobyt czasowy nie mają obowiązku się wymeldowywać. Podczas zameldowania, we wniosku meldujący się musi określić, jak długo będzie mieszkał w danym miejscu. Do urzędu powinien się zgłosić tylko w sytuacji, jeżeli chce się wymeldować wcześniej.
Ile kosztuje wymeldowanie?
Usługa jest bezpłatna.
Wymeldowanie osoby niemieszkającej
Istnieją sytuacje, w których możliwe jest zwrócenie się do urzędu w Radomiu z prośbą o wymeldowanie osoby, która nie mieszka w miejscu zameldowania. Niestety, do wymeldowania osoby nieobecnej nie wystarczy fakt, że nie przebywa ona w miejscu zameldowania. Wnioskujący musi udowodnić, że osobie, którą chce wymeldować, towarzyszą zamiary zamieszkania w innym miejscu. Wniosek o wymeldowanie osoby niemieszkającej należy złożyć w Urzędzie Miasta/Gminy w Radomiu. Nie ma osobnego formularza do wymeldowania innej osoby - w tym celu należy dostarczyć do urzędu zwyczajny wniosek o wymeldowanie.
Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Aby dokonać wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego, do urzędu wystarczy zabrać formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego oraz dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Jak się wymeldować w Radomiu?
Aby się wymeldować, należy udać się z kompletem dokumentów do urzędu w Radomiu, właściwym dla miejsca, w którym wnioskujący jest obecnie zameldowany.
Wymeldowanie online przez Internet
Wymeldowania można dokonać również bez wychodzenia z domu, przez Internet, za pomocą e-formularza dostępnego na stronie gov.pl.
Uwaga! Wymeldowanie przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Ile czeka się na wymeldowanie?
Wnioskujący zostanie wymeldowany przez urzędnika zaraz po przyjęciu formularza.
W trakcie wymeldowywania można zawnioskować również o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub jego braku w Radomiu. Dokument stanowi potwierdzenie obecnego meldunku lub braku osób zameldowanych.
Gdzie załatwić sprawę wymeldowanie w Radomiu?
Aby załatwić sprawę wymeldowanie w Radomiu, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta przy ul. Jana Kilińskiego 30.

Urząd Miasta w Radomiu
Adres: ul. Jana Kilińskiego 30, 26-610 Radom
Godziny: Otwarte w poniedziałek od 07:30 więcej dni
sob-niedz: nieczynne
Telefon: +48483620419
Internet: strona www e-mail rezerwacja kolejki
Jak załatwić sprawę wymeldowanie online?
gov.pl
