Pismo do Urzędu Miasta Łódź - wzór DOC 2024

Autor: redakcja jakiwniosek.pl

Dokumenty do pobrania - wzory [DOCX] 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 27,6 tys. dokumentów!
Wzór pisma do urzędu miasta o mieszkanie komunalne [DOC]
Pobierz dokument
Wniosek pisma do urzędu miasta o naprawę i utwardzenie drogi [DOC]
Pobierz dokument
Wzór pisma do urzędu miasta o zwrot nadpłaty [DOC]
Pobierz dokument
Wzór pisma do urzędu miasta o umorzenie podatku [DOC]
Pobierz dokument
Wzór pisma do urzędu miasta o odszkodowanie wynikłe ze szkody komunikacyjnej [DOC]
Pobierz dokument

Pismo do urzędu miasta

Niektóre sprawy urzędowe wymagają samodzielnego sporządzenia pisma ogólnego. Poniżej znajdują się informacje dotyczące tego, z czego składa się pismo do urzędu miasta i jak je napisać.

Czym jest pismo ogólne do urzędu miasta?

To rodzaj pisma służący – w tym przypadku – do komunikacji z Urzędem Miasta w Łodzi. Sporządza się je w sytuacji, gdy dla danej sprawy nie stworzono osobnego, gotowego formularza. 

Przed przystąpieniem do tworzenia pisma ogólnego, należy upewnić się, że dla sprawy, którą chce się załatwić, nie ma osobnego formularza. Informacji na ten temat należy szukać na stronie internetowej Urzędu Miasta w Łodzi.

Warto pamiętać, że Urząd Miasta w Łodzi nie jest jedynym organem, który przyjmuje pisma ogólne petent może napisać także pismo do Urzędu Skarbowego lub pismo do Urzędu Pracy w Łodzi.

Kto może złożyć pismo do urzędu miasta?

Pismo ogólne do urzędu miasta może złożyć każdy, kto ma do załatwienia urzędową sprawę.

Jak złożyć pismo do urzędu miasta?

Jak złożyć pismo ogólne do Urzędu Miasta w Łodzi?

Pismo ogólne do urzędu miasta można złożyć na 3 sposoby:

  • osobiście, dostarczając dokumenty do urzędu,
  • listownie, wysyłając komplet dokumentów na adres urzędu,
  • przez Internet, korzystając z jednej z platform: ePUAP, biznes.gov.pl lub obywatel.gov.pl.

Wysłanie pisma przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego. 

Ile kosztuje złożenie pisma do urzędu miasta?

Złożenie pisma do urzędu jest bezpłatne.

W jakich sprawach sporządzamy pismo ogólne do urzędu miasta?

Oto kilka przykładów spraw, do których załatwienia wymagane jest napisanie pisma ogólnego:

W sekcji Dokumenty umieszczone zostały wzory pism odpowiednie dla wyżej wymienionych spraw.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Złożenie pisma do urzędu miasta

Wymagane dokumenty

Typ dokumentów, które będzie trzeba dostarczyć do urzędu miasta, będzie zależał od rodzaju sprawy, którą wnioskujący załatwia w urzędzie. Przed złożeniem pisma, warto skontaktować się z pracownikiem urzędu  on z pewnością wyjaśni, jakie dokumenty należy skompletować i dostarczyć do instytucji w celu rozpatrzenia sprawy.

Ile trwa rozpatrzenie pisma przez urząd miasta?

Jak długo czeka się na rozpatrzenie pisma przez urząd miasta?

Czas rozpatrzenia pisma i weryfikacji dokumentów zależy od stopnia skomplikowania sprawy i tempa pracy urzędu. W niektórych urzędach miasta pisma ogólne zostają rozpatrzone niezwłocznie, w innych – nawet do 30 dni.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w Łodzi?

Aby załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w Łodzi, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem ul. Piotrkowska 104 w Łodzi, lub z 5 innymi instytucjami.

Urząd Miasta w Łodzi

adres: ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

tel. +48426384444 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte do 17:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 09:00-17:00
śr: 08:00-16:00
czw: 09:00-17:00
pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

Urząd Miasta - Delegatura Bałuty w Łodzi

adres: ul. Smugowa 26A, 91-066 Łódź

tel. +48426385107 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte do 16:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 09:00-17:00
śr-pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

Urząd Miasta - Delegatura Górna w Łodzi

adres: Al. Politechniki 32, 90-980 Łódź

tel. +48426385614 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte do 16:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 09:00-17:00
śr-pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

Urząd Miasta - Delegatura Polesie w Łodzi

adres: ul. Krzemieniecka 2B, 94-030 Łódź

tel. +48426384444 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte do 16:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 09:00-17:00
śr-pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

Urząd Miasta - Delegatura Śródmieście w Łodzi

adres: ul. Piotrkowska 110, 90-440 Łódź

tel. +48426384000 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte do 16:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 09:00-17:00
śr-pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

Urząd Miasta - Delegatura Widzew w Łodzi

adres: al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 100, 90-360 Łódź

tel. +48426385425 

strona www e-mail rezerwacja kolejki

Otwarte do 17:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 09:00-17:00
śr: 08:00-16:00
czw: 09:00-17:00
pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu