Wymeldowanie Libiąż online lub wniosek PDF wzór 2024

Autor: Wiola Uljanowicz Weryfikacja: 25 kwietnia 2024 4 min. czytania

Wymeldowanie

Przy zmianie miejsca stałego pobytu, konieczne jest dokonanie wymeldowania z obecnego miejsca zamieszkania. Jak się wymeldować? Jakich dokumentów będzie wymagał urząd i kiedy należy je złożyć? Czy można wymeldować się online? Jak wymeldować z mieszkania osobę w nim niezamieszkującą? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.

Kto może się wymeldować?

Wymeldowania może dokonać każdy, kto jest zameldowany na pobyt stały lub czasowy i wyprowadza się z obecnego miejsca zamieszkania np. po wypowiedzeniu umowy najmu. Sprawę można załatwić również przez pełnomocnika, pod warunkiem że posiada upoważnienie do wymeldowania.

Kiedy należy dokonać wymeldowania?

Wymeldowania można dokonać:

  • najpóźniej w dniu wyprowadzki z miejsca meldunku,
  • podczas meldowania się w nowym miejscu pobytu - urzędnik zamelduje wnioskującego w nowym miejscu i automatycznie wymelduje go ze starego,
  • po zgłoszeniu zgonu w urzędzie stanu cywilnego - osoba zmarła zostanie wymeldowana automatycznie.

Osoby zameldowane na pobyt czasowy nie mają obowiązku się wymeldowywać. Podczas zameldowania, we wniosku meldujący się musi określić, jak długo będzie mieszkał w danym miejscu. Do urzędu powinien się zgłosić tylko w sytuacji, jeżeli chce się wymeldować wcześniej.

Ile kosztuje wymeldowanie?

Usługa jest bezpłatna.

Wymeldowanie osoby niemieszkającej

Wymeldowanie osoby niemieszkającej

Istnieją sytuacje, w których możliwe jest zwrócenie się do urzędu w Libiążu z prośbą o wymeldowanie osoby, która nie mieszka w miejscu zameldowania. Niestety, do wymeldowania osoby nieobecnej nie wystarczy fakt, że nie przebywa ona w miejscu zameldowania. Wnioskujący musi udowodnić, że osobie, którą chce wymeldować, towarzyszą zamiary zamieszkania w innym miejscu. Wniosek o wymeldowanie osoby niemieszkającej należy złożyć w Urzędzie Miasta/Gminy w Libiążu. Nie ma osobnego formularza do wymeldowania innej osoby - w tym celu należy dostarczyć do urzędu zwyczajny wniosek o wymeldowanie. Urząd przeprowadzi postępowanie administracyjne i pozytywna weryfikacja pozwoli na wydanie decyzji w sprawie wymeldowania osoby niemieszkającej.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego

Wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego - wzór PDF

Aby dokonać wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego, do urzędu wystarczy zabrać formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego oraz dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport).

Jak się wymeldować w Libiążu? 

Aby się wymeldować, należy udać się z kompletem dokumentów do urzędu w Libiążu, właściwym dla miejsca, w którym wnioskujący jest obecnie zameldowany lub urzędu właściwego dla nowego miejsca zamieszkania podczas dokonywania meldunku.

Wymeldowanie online przez Internet

Wymeldowanie online przez Internet

Wymeldowania można dokonać również bez wychodzenia z domu, przez Internet, za pomocą e-formularza dostępnego na stronie gov.pl.

Wymeldowanie przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanegopodpisu kwalifikowanego lub certyfikatu podpisu osobistego (posiada go w e-dowodzie osoba, która we wniosku o e-dowód, zaznaczyła, że chce mieć certyfikat podpisu osobistego).

Ile czeka się na wymeldowanie?

Wnioskujący zostanie wymeldowany przez urzędnika zaraz po przyjęciu formularza.

W trakcie wymeldowywania można zawnioskować również o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu lub jego braku w Libiążu. Dokument stanowi potwierdzenie obecnego meldunku lub braku osób zameldowanych.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę wymeldowanie w Libiążu?

Aby załatwić sprawę wymeldowanie w Libiążu, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta i Gminy pod adresem ul. Działkowa 1 w Libiążu.

Urząd Miasta i Gminy w Libiążu

adres: ul. Działkowa 1, 32-590 Libiąż

tel. +48326271311 

strona www e-mail

Otwarte w poniedziałek od 07:00 godziny otwarcia

pon: 07:00-16:00
wt-czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-14:00
sob-niedz: nieczynne

Jak załatwić sprawę wymeldowanie online?

gov.pl
Serwis Rzeczypospolitej Polskiej.

Dokumenty do pobrania - wzory [PDF] 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 18,7 tys. dokumentów!
Wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL

Jej doświadczenie jest nie tylko teoretyczne, ale również praktyczne, zdobyte w trakcie wielu własnych załatwianych spraw. To właśnie dzięki tym doświadczeniom z pierwszej ręki zyskała wiedzę na temat wszelkich pułapek, procedur, i nieoczywistych kroków, które trzeba podjąć w trakcie takich procesów.

W swoich tekstach jest nie tylko rzetelna i precyzyjna, ale także empatyczna. Rozumie frustrację i niepewność, jakie mogą towarzyszyć ludziom w trakcie załatwiania takich spraw, dlatego stara się przekazywać informacje w sposób prosty i zrozumiały dla każdego. Jej artykuły są nie tylko instrukcjami krok po kroku, ale również pełne praktycznych porad, jak unikać potencjalnych problemów oraz jak osiągnąć najlepsze rezultaty.

Czytaj więcej o autorze


O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o redakcji