Specjalista ds. BHP

Autor: redakcja jakiwniosek.pl

Znajdź w Twojej miejscowości

Lista miejscowości


Specjalista ds. BHP umożliwia załatwienie 1 sprawy

W celu załatwienia spraw w placówkach Specjalistów ds. BHP przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.

Specjalista do spraw BHP to bardzo ważna osoba w firmie. Czym dokładnie się zajmuje i jakie wykształcenie jest konieczne, aby nim zostać?

Czym zajmuje się specjalista ds. BHP?

Specjalista ds. BHP zajmuje się zagadnieniami ochrony pracy - ocenia ryzyko zawodowe na konkretnych stanowiskach oraz sprawdza, czy dana firma działa zgodnie z zasadami BHP. Oprócz tego ma możliwość prowadzenia działalności edukacyjnej w postaci m.in. szkoleń okresowych. Zwykle pełni rolę kierownika działu BHP w firmie, w której jest zatrudniony. 

Do jego obowiązków należą również:

  • doradzanie pracodawcy w sprawie problemów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • udział w opracowywaniu planów modernizacyjnych i inwestycyjnych zakładu;
  • udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów, urządzeń produkcyjnych lub innych urządzeń wpływających na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników;
  • ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.

Jak zostać specjalistą ds. BHP?

Aby zostać specjalistą ds. BHP, należy spełnić następujące warunki:

  • wykształcenie wyższe w kierunku BHP lub ukończenie specjalizacji w tym zakresie bądź ukończenie studiów podyplomowych;
  • co najmniej roczny staż w służbie BHP.

Specjalista może awansować na starszego specjalistę, jeżeli:

  • posiada wykształcenie wyższe w kierunku BHP lub ukończy specjalizację bądź studia podyplomowe w tym zakresie;
  • posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie w służbie BHP.

Specjalista ds. BHP w firmie

W każdej firmie, w której zatrudnionych jest ponad 100 pracowników, pracodawca powinien utworzyć służbę BHP, która będzie kontrolować bezpieczeństwo i higienę pracy w firmie. Na jej czele powinien stać specjalista ds. BHP.

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu