Rejestracja łodzi motorowej, wędkarskiej, jachtu lub skutera wodnego Wałcz - wniosek PDF 2024

Autor: Patrycja Podsiedlik Weryfikacja: 27 grudnia 2023 5 min. czytania

Rejestracja łodzi motorowej, wędkarskiej, jachtu lub skutera wodnego

Miłośnicy transportu wodnego powinni pamiętać, że również pojazdy poruszające się po wodzie podlegają rejestracji. Które dokładnie? Gdzie można zarejestrować łódź, jacht czy skuter wodny? Ile to kosztuje? Odpowiedzi na pytania znajdują się w poniższym poradniku.

Jakie pojazdy wodne podlegają rejestracji?

Właściciel pojazdu wodnego ma obowiązek zarejestrować:

  • jacht oraz jednostkę pływającą używaną do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
  • jednostkę pływającą używaną do połowów rybackich,
  • jednostkę pływającą uprawiającą żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    – o ile nie posiada innej niż polska przynależności.

Jednostki pływające, które nie podlegają obowiązkowi rejestracji, mogą zostać zarejestrowane na wniosek właściciela. Właściciele łodzi są tym zainteresowani, zwykle dla celów ubezpieczenia.

Jakich jednostek pływających nie trzeba rejestrować?

Obowiązkowi rejestracji nie podlegają:

  • jednostki przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, które posiadają klasę regatową oraz ważny certyfikat wydany przez Polski Związek Sportowy,
  • jednostki napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni,
  • deski surfingowe, deski z żaglem lub podobne jednostki.

Ile czasu ma właściciel na rejestrację łodzi, jachtu lub skutera wodnego?

Właściciel jednostki pływającej ma 30 dni od dnia jej nabycia na dokonanie rejestracji.

Niedopełnienie obowiązku rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m podlega karze grzywny.

Jaka kara grozi za poruszanie się niezarejestrowaną łodzią?

Osoba pływająca niezarejestrowaną łodzią może otrzymać mandat w wysokości nawet do 5000 złotych lub karą ograniczenia wolności.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o rejestrację łodzi, jachtu, skutera wodnego

Wzór wniosku o rejestrację łodzi

Dokumenty do rejestracji pojazdu wodnego

Wymagane dokumenty

Aby zarejestrować pojazd wodny w Wałczu, jego właściciel musi dostarczyć do właściwej instytucji:

Kto może zarejestrować łódź?

Rejestracji może dokonać właściciel wraz ze współwłaścicielami jednostki pływającej.

Gdzie złożyć dokumenty?

Rejestracją łodzi, skuterów, jachtów oraz innych pojazdów wodnych zajmują się:

Dokumenty można złożyć:

Ile kosztuje rejestracja jednostki wodnej?

Ile kosztuje rejestracja jednostki wodnej?

Za rejestrację jachtu, łodzi lub innego pojazdu wodnego należy uiścić opłatę w wysokości 80 złotych.

Ile czeka się na rejestrację jednostki pływającej?

Czas oczekiwania na wydanie dokumentu potwierdzającego dokonanie rejestracji to około 30 dni. Proces rejestracji kończy się wydaniem dowodu rejestracyjnego, który należy odebrać w punkcie rejestracji.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę rejestracja łodzi, jachtu, skutera wodnego w Wałczu?

Aby załatwić sprawę rejestracja łodzi, jachtu, skutera wodnego w Wałczu, należy skontaktować się z instytucją Starostwo Powiatowe w Wałczu pod adresem ul. Dąbrowskiego 17 w Wałczu.

Starostwo Powiatowe w Wałczu

adres: ul. Dąbrowskiego 17, 78-600 Wałcz

tel. +48672508419 

strona www rezerwacja kolejki

Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia

pon-czw: 07:30-15:30
pt-niedz: nieczynne

Doskonale rozumie, jak wyglądają obie strony medalu w załatwianiu spraw urzędowych. Codziennie stawia czoła skomplikowanym wyzwaniom administracyjnym, opierając swoją wiedzę na doświadczeniu zdobytym w urzędzie specjalizującym się w funduszach unijnych. Z własnego doświadczenia wie również, jak trudne i czasochłonne potrafią być przyziemne sprawy urzędowe, takie jak uzyskanie dowodu osobistego, paszportu czy karty EKUZ, gdyż sama wielokrotnie spędzała godziny w kolejkach. Dzięki temu, w procesach komunikacyjnych, doskonale rozumie potrzeby i problemy obu stron – zarówno petentów, jak i urzędników.

Czytaj więcej o autorze


O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o redakcji