Zaświadczenie o zameldowaniu Imielno - wniosek PDF wzór 2023
Jeżeli obywatel zameldowany na stałe lub czasowo w miejscowości Imielno potrzebuje potwierdzenie swojego obecnego adresu zameldowania lub dokumentu określającego ilość zameldowanych osób w gospodarstwie domowym, może wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Jak się o nie starać? Jakie dokumenty należy dostarczyć do urzędu, aby je otrzymać? Ile kosztuje wydanie zaświadczenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym poradniku.
Kto może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w miejscowości Imielno?
Zaświadczenie wydaje się osobie, której dotyczy wniosek. Natomiast z wnioskiem o wydanie zaświadczenia dotyczącej innej osoby może wystąpić pełnomocnik.
Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu?
W dowolnym momencie. O wydanie zaświadczenia można także wnioskować przy wymeldowywaniu w miejscowości Imielno.
Zaświadczenie o braku osób zameldowanych
Aby otrzymać zaświadczenie potwierdzające, że w wybranym lokalu nikt nie jest zameldowany, wystarczy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wraz ze wszystkimi dodatkowymi dokumentami. Zaświadczenie o braku zameldowanych na terenie nieruchomości jest przydatne m.in. podczas jej sprzedaży.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
Wymagane dokumenty
Aby uzyskać zaświadczenie, należy przygotować, a następnie złożyć następujące dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości → dowiedz się, jak złożyć wniosek o dowód osobisty w miejscowości Imielno,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości osób zameldowanych,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
- pełnomocnictwo - jeżeli z niego skorzystano.
Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w miejscowości Imielno?
O wydanie zaświadczenia można starać się:
- osobiście, w urzędzie w miejscowości Imielno,
- listownie za pośrednictwem operatora pocztowego.
- przez Internet, za pomocą ePUAP.
Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu przez Internet?
- Pierwszym krokiem jest wejście na platformę ePUAP.
- Wnioskujący musi się zalogować. Może tego dokonać za pomocą Profilu Zaufanego lub aplikacji mObywatel.
- W wyszukiwarce na górze strony należy wpisać “Zaświadczenie o zameldowaniu i wymeldowaniu”.
- Po kliknięciu w sprawę, wnioskujący musi wybrać urząd, do którego kieruje wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Następnie należy wypisać formularz i dołączyć do niego wymagane załączniki.
- Wnioskujący może wybrać, w jakiej formie chce otrzymać dokument - elektronicznej lub papierowej.
- Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na skrzynkę odbiorczą ePUAP.
Ile kosztuje zaświadczenie o zameldowaniu?
Opłata za zaświadczenie o zameldowaniu wynosi 17 złotych. Tę samą kwotę należy uiścić, jeżeli wnioskujący korzystał z pełnomocnictwa. Jeżeli na pełnomocnika powołano członka najbliższej rodziny, wówczas nie trzeba uiszczać opłaty.
Ile czeka się na wydanie zaświadczenia w miejscowości Imielno?
Na rozpatrzenie wniosku czeka się około 7 dni.
Czy można się odwołać od decyzji urzędu w miejscowości Imielno?
Jeżeli urząd w miejscowości Imielno odmówi wydania zaświadczenia, wnioskujący w ciągu 7 dni od wydania decyzji może złożyć odwołanie do urzędu wojewódzkiego.
Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w miejscowości Imielno?
Aby załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w miejscowości Imielno, należy skontaktować się z instytucją Urząd Gminy przy ul. Cmentarna 7.

Urząd Gminy w miejscowości Imielno
Adres: ul. Cmentarna 7, 28-313 Imielno
Godziny: Otwarte w poniedziałek od 08:00 więcej dni
wt-pt: 07:15-15:15
sob-niedz: nieczynne
Telefon: +48413851210
Internet: strona www e-mail
Jak załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu online?
ePUAP
