Zaświadczenie o zameldowaniu Czosnów - wniosek PDF wzór 2023

Weryfikacja: 15 maja 2023

Zaświadczenie o zameldowaniu Czosnów

Jeżeli obywatel zameldowany na stałe lub czasowo w miejscowości Czosnów potrzebuje potwierdzenie swojego obecnego adresu zameldowania lub dokumentu określającego ilość zameldowanych osób w gospodarstwie domowym, może wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Jak się o nie starać? Jakie dokumenty należy dostarczyć do urzędu, aby je otrzymać? Ile kosztuje wydanie zaświadczenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym poradniku.

Kto może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w miejscowości Czosnów?

Zaświadczenie wydaje się osobie, której dotyczy wniosek. Natomiast z wnioskiem o wydanie zaświadczenia dotyczącej innej osoby może wystąpić pełnomocnik.

Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu?

Zaświadczenie o braku osób zameldowanych

W dowolnym momencie. O wydanie zaświadczenia można także wnioskować przy wymeldowywaniu w miejscowości Czosnów.

Zaświadczenie o braku osób zameldowanych

Aby otrzymać zaświadczenie potwierdzające, że w wybranym lokalu nikt nie jest zameldowany, wystarczy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wraz ze wszystkimi dodatkowymi dokumentami. Zaświadczenie o braku zameldowanych na terenie nieruchomości jest przydatne m.in. podczas jej sprzedaży.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu

Dokumenty potrzebne do zaświadczenia o zameldowaniu

Wymagane dokumenty

Aby uzyskać zaświadczenie, należy przygotować, a następnie złożyć następujące dokumenty:

Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w miejscowości Czosnów?

O wydanie zaświadczenia można starać się:

Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu przez Internet?

Zaświadczenie o zameldowaniu online

  1. Pierwszym krokiem jest wejście na platformę ePUAP.
  2. Wnioskujący musi się zalogować. Może tego dokonać za pomocą Profilu Zaufanego lub aplikacji mObywatel.
  3. W wyszukiwarce na górze strony należy wpisać “Zaświadczenie o zameldowaniu i wymeldowaniu”.
  4. Po kliknięciu w sprawę, wnioskujący musi wybrać urząd, do którego kieruje wniosek o wydanie zaświadczenia.
  5. Następnie należy wypisać formularz i dołączyć do niego wymagane załączniki.
  6. Wnioskujący może wybrać, w jakiej formie chce otrzymać dokument - elektronicznej lub papierowej.
  7. Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na skrzynkę odbiorczą ePUAP. 

Ile kosztuje zaświadczenie o zameldowaniu?

Opłata za zaświadczenie o zameldowaniu wynosi 17 złotych. Tę samą kwotę należy uiścić, jeżeli wnioskujący korzystał z pełnomocnictwa. Jeżeli na pełnomocnika powołano członka najbliższej rodziny, wówczas nie trzeba uiszczać opłaty.

Ile czeka się na wydanie zaświadczenia w miejscowości Czosnów?

Na rozpatrzenie wniosku czeka się około 7 dni.

Czy można się odwołać od decyzji urzędu w miejscowości Czosnów?

Jeżeli urząd w miejscowości Czosnów odmówi wydania zaświadczenia, wnioskujący w ciągu 7 dni od wydania decyzji może złożyć odwołanie do urzędu wojewódzkiego.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w miejscowości Czosnów?

Aby załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w miejscowości Czosnów, należy skontaktować się z instytucją Urząd Gminy przy ul. ul. Gminna 6.

Urząd Gminy w miejscowości Czosnów

ul. Gminna 6, 05-152 Czosnów

tel. +48227850201 

strona www e-mail

Otwarte w poniedziałek od 09:00 godziny otwarcia

pon: 09:00-17:00
wt-pt: 08:00-16:00
sob-niedz: nieczynne

Jak załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu online?

ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Dokument do pobrania - wzór PDF 2023

W ciągu 7 dni pobrano już 31,1 tys. dokumentów!
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu [PDF]
Pobierz dokument