Przed oddaniem nieruchomości pod wynajem, jej właściciel powinien rozważyć spisanie protokołu zdawczo-odbiorczego, zawierającego najważniejsze informacje na temat stanu technicznego lokalu. Istnieje także możliwość przepisania liczników mediów na najemcę, aby ten mógł samodzielnie uiszczać opłaty.
Zgłoszenie wynajmu mieszkania do Urzędu Skarbowego Pruszków - wzór druku [DOC, PDF] 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 3 min. czytania
Właściciel mieszkania, który decyduje się na najem, musi pamiętać o zgłoszeniu podpisania umowy do Urzędu Skarbowego w miejscowości Pruszków. Kiedy zgłoszenie najmu jest obowiązkowe? Ile czasu ma właściciel na dokonanie zgłoszenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym poradniku.
Kto musi zgłosić umowę wynajmu do US Pruszków?
Najem mieszkania musi zgłosić jego właściciel wyłącznie w przypadku zawarcia umowy najmu okazjonalnego. Jeżeli jest zwykła umowa najmu, właściciel mieszkania musi zgłosić fiskusowi jedynie osiągane z tego tytułu przychody. Jeżeli nie ma możliwości złożyć zgłoszenia osobiście, może sporządzić pełnomocnictwo do reprezentowania właściciela lokalu – dzięki niemu członek rodziny czy znajomy będzie mógł dokonać zgłoszenia w jego imieniu.
Do kiedy trzeba zgłosić umowę wynajmu do Urzędu Skarbowego w miejscowości Pruszków?
Zgodnie z treścią art. 19b Ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego, właściciel zgłasza zawarcie umowy najmu okazjonalnego w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia najmu.
W przypadku zgłoszenia osiąganych przychodów właściciel mieszkania ma na to czas do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął z tego tytułu pierwszy przychód.
Czym grozi niezgłoszenie umowy wynajmu do US Pruszków?
Właściciel, który nie dopełni obowiązku zgłoszenia umowy najmu, musi liczyć się z konsekwencjami. Niezgłoszenie umowy jest traktowane jako wykroczenie, a w niektórych przypadkach nawet jak przestępstwo. Jeżeli niedokonanie zgłoszenia wynika z nieznajomości prawa, wówczas właściciel może wystosować do urzędu czynny żal, o ile nie wszczęto już postępowania w tej sprawie.
Jak zgłosić umowę najmu do Urzędu Skarbowego w miejscowości Pruszków?
Zgłoszenie umowy najmu okazjonalnego następuje w formie samodzielnie sporządzonego zawiadomienia.
Powinny się w nim znaleźć:
- data i miejsce sporządzenia,
- tytuł: Zawiadomienie,
- adres mieszkania,
- okres, na który zawarta została umowa najmu,
- potwierdzenie, że wszelkie przesłanki dotyczące najmu okazjonalnego zostały spełnione,
- podpis.
Na potrzeby tego poradnika został przygotowany wzór takiego zgłoszenia.
Warto wiedzieć:
Przykłady protokołów zdawczo-odbiorczych mediów:
- protokół zdawczo-odbiorczy TAURON,
- protokół zdawczo-odbiorczy PGNiG,
- protokół zdawczo-odbiorczy PGE,
- protokół zdawczo-odbiorczy ENERGA,
- protokół zdawczo-odbiorczy ENEA.
Podstawa prawna
Gdzie załatwić sprawę zgłoszenie najmu mieszkania do urzędu skarbowego w miejscowości Pruszków?
Aby załatwić sprawę zgłoszenie najmu mieszkania do urzędu skarbowego w miejscowości Pruszków, należy skontaktować się z instytucją Urząd Skarbowy w Pruszkowie pod adresem Stanisława Staszica 1 w miejscowości .
Urząd Skarbowy w Pruszkowie w miejscowości Pruszków
adres: Stanisława Staszica 1, 05-800 Pruszków
tel. +48227380900
strona www e-mail rezerwacja kolejki
Otwarte w poniedziałek od 08:00 godziny otwarcia
wt: 08:00-16:00
śr: 08:00-16:00
czw: 08:00-16:00
pt: 08:00-16:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne