Zaświadczenie o zameldowaniu Osiek - wniosek PDF wzór 2024

Autor: redakcja jakiwniosek.pl Weryfikacja: 6 listopada 2023 4 min. czytania

Zaświadczenie o zameldowaniu Osiek

Jeżeli obywatel zameldowany na stałe lub czasowo w Osieku potrzebuje potwierdzenie swojego obecnego adresu zameldowania lub dokumentu określającego ilość zameldowanych osób w gospodarstwie domowym, może wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Jak się o nie starać? Jakie dokumenty należy dostarczyć do urzędu, aby je otrzymać? Ile kosztuje wydanie zaświadczenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym poradniku.

Kto może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w Osieku?

Zaświadczenie wydaje się osobie, której dotyczy wniosek. Natomiast z wnioskiem o wydanie zaświadczenia dotyczącej innej osoby może wystąpić pełnomocnik.

Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu?

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu można złożyć w dowolnym momencie, także w trakcie procesu wymeldowywania w Osieku.

Zaświadczenie o braku osób zameldowanych

Aby otrzymać zaświadczenie potwierdzające, że w wybranym lokalu nikt nie jest zameldowany, wystarczy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, wraz ze wszystkimi dodatkowymi dokumentami. Zaświadczenie o braku zameldowanych na terenie nieruchomości jest przydatne m.in. podczas jej sprzedaży.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu

Dokumenty potrzebne do zaświadczenia o zameldowaniu

Wymagane dokumenty

Aby uzyskać zaświadczenie, należy przygotować, a następnie złożyć następujące dokumenty:

Co zawiera zaświadczenie o zameldowaniu? 

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy powinno zawierać:

  • imię i nazwisko,
  • datę i miejsce urodzenia osoby meldującej się,
  • oznaczenie organu wydającego zaświadczenie,
  • adres jej zameldowania na pobyt stały lub adres zameldowania na pobyt czasowy oraz datę upływu deklarowanego terminu pobytu czasowego.

Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu w Osieku?

O wydanie zaświadczenia można starać się:

  • osobiście, w urzędzie w Osieku,
  • listownie za pośrednictwem operatora pocztowego.
  • przez Internet, za pomocą ePUAP.

Jak złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu przez Internet?

Zaświadczenie o zameldowaniu online

  1. Pierwszym krokiem jest wejście na platformę ePUAP.
  2. Wnioskujący musi się zalogować. Może tego dokonać za pomocą Profilu Zaufanego lub aplikacji mObywatel.
  3. W wyszukiwarce na górze strony należy wpisać „Zaświadczenie o zameldowaniu i wymeldowaniu”.
  4. Po kliknięciu sprawy, wnioskujący musi wybrać urząd, do którego kieruje wniosek o wydanie zaświadczenia.
  5. Następnie należy wypisać formularz i dołączyć do niego wymagane załączniki.
  6. Wnioskujący może wybrać, w jakiej formie chce otrzymać dokument – elektronicznej lub papierowej.
  7. Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na skrzynkę odbiorczą ePUAP. 

Ile kosztuje zaświadczenie o zameldowaniu?

Opłata za zaświadczenie o zameldowaniu wynosi 17 złotych. Tę samą kwotę należy uiścić, jeżeli wnioskujący korzystał z pełnomocnictwa. Jeżeli na pełnomocnika powołano członka najbliższej rodziny, wówczas nie trzeba uiszczać opłaty.

Ile czeka się na wydanie zaświadczenia w Osieku?

Na rozpatrzenie wniosku czeka się około 7 dni.

Czy można się odwołać od decyzji urzędu w Osieku?

Jeżeli urząd w Osieku odmówi wydania zaświadczenia, wnioskujący w ciągu 7 dni od wydania decyzji może złożyć odwołanie do urzędu wojewódzkiego.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w Osieku?

Aby załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu w Osieku, należy skontaktować się z instytucją Urząd Gminy pod adresem ul. Osiek 85 w Osieku, lub z 3 innymi instytucjami.

Urząd Gminy w Osieku

adres: ul. Osiek 85, 87-340 Osiek

tel. +48564938121 

strona www e-mail

Urząd Gminy w Osieku

adres: ul. Główna 125, 32-608 Osiek

tel. +48338458223 

strona www e-mail

Otwarte w poniedziałek od 07:00 godziny otwarcia

pon: 07:00-15:00
wt: 07:00-16:00
śr: 07:00-15:00
czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-14:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne

Urząd Gminy w Osieku

adres: ul. Kwiatowa 30, 83-221 Osiek

tel. +48585821281 

strona www e-mail

Otwarte w poniedziałek od 07:00 godziny otwarcia

pon: 07:00-15:00
wt: 07:00-15:00
śr: 07:00-15:00
czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-15:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne

Urząd Miasta i Gminy w Osieku

adres: ul. Rynek 1, 28-221 Osiek

tel. +48158671203 

strona www e-mail

Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia

pon: 07:30-15:30
wt: 08:00-16:00
śr: 07:30-15:30
czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-15:30
sob: nieczynne
niedz: nieczynne

Jak załatwić sprawę zaświadczenie o zameldowaniu online?

ePUAP
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Dokument do pobrania - wzór PDF 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 16,3 tys. dokumentów!
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu [PDF]
Pobierz dokument

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu