Zaświadczenie o rewitalizacji Siemianowice Śląskie - wniosek [PDF, DOC] wzór 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 5 min. czytania
- Co to jest rewitalizacja?
- Czym jest obszar rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
- Czym jest specjalna strefa rewitalizacji (SSR)?
- Gdzie sprawdzić mapę obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w PDF i DOC
- Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
- Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
- Ile czeka się na wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
- Podstawa prawna:
Podczas czynności związanych ze sprzedażą nieruchomości, notariusz może poprosić o zaświadczenie potwierdzające, czy nieruchomość znajduje się na obszarze zdegradowanym, rewitalizacji lub w tzw. specjalnej strefie rewitalizacji. Jak zdobyć zaświadczenie? Jak i gdzie należy złożyć wniosek? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.
Co to jest rewitalizacja?
Rewitalizacja to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego zdegradowanych części miasta. Obejmuje ona wprowadzenie takich zmian, które przywrócą życie na najbardziej zniszczonych terenach. Jest to długi proces, a jego powodzenie zależy od członków społeczności lokalnej. Rewitalizacja ma na celu poprawienie poziomu życia mieszkańców. Odbywa się ona według wcześniej ustalonego programu.
Czym jest obszar rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
Obszar rewitalizacji to całość lub część terenu zdegradowanego, na którym skoncentrowane są negatywne zjawiska, wpływające na rozwój lokalny. Krótko mówiąc, jest to teren, na którym odbywa się, lub będzie odbywała się rewitalizacja. Obszar ten nie może zajmować powierzchni większej niż 20% całej gminy lub być zamieszkany przez więcej niż 30% mieszkańców gminy. Może być on także podzielony na podobszary.
Obszar rewitalizacji wyznaczany jest w drodze uchwały podjętej przez radę gminy z własnej inicjatywy lub na wniosek wójta, burmistrza lub prezydenta miasta Siemianowice Śląskie.
Czym jest specjalna strefa rewitalizacji (SSR)?
Specjalna strefa rewitalizacji to obszar wyznaczony przez władze lokalne, na którym prowadzi się szczególne działania zmierzające do poprawy warunków życia i działalności gospodarczej. Specjalna strefa rewitalizacji wyznaczana jest w celu szybszej realizacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Może zostać utworzona wyłącznie na części lub całości obszaru rewitalizacji. Na jednym obszarze dopuszczalne jest utworzenie kilku stref. Specjalna Strefa Rewitalizacji może zostać powołana na okres nie dłuższy niż 10 lat. Ustanowienie strefy umożliwia stosowanie specjalnych rozwiązań prawnych, które mają zachęcić przedsiębiorców do zaangażowania się w proces rewitalizacji. Są to m.in. dotacje, prawo pierwokupu i uprzywilejowanie społecznego budownictwa czynszowego.
Gdzie sprawdzić mapę obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
Mapę obszaru objętego rewitalizacją można sprawdzić bez wychodzenia z domu, korzystając z Internetu. Większość gmin udostępnia na swoich stronach internetowych (http://www.siemianowice.pl) interaktywne mapy, na których można dokładnie sprawdzić, jakie tereny zostały objęte rewitalizacją. Jeżeli na stronie instytucji nie umieszczono żadnej mapy, warto skontaktować się z urzędem w Siemianowicach Śląskich telefonicznie pod numerem +48327605200 lub osobiście pod adresem ul. Jana Pawła II 10 i poprosić o możliwość zapoznania się z planem.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w PDF i DOC
Poniżej znajduje się wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji. W razie problemów z wypełnieniem warto skorzystać z wypełnionego wzoru.
Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
Wniosek o zaświadczenie objęcia nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji, można złożyć:
- osobiście, w Urzędzie Miasta lub Gminy w Siemianowicach Śląskich,
- listownie, wysyłając odpowiednie dokumenty na adres urzędu,
- pocztą elektroniczną na adres wskazany przez urząd,
- przez Internet, za pośrednictwem platformy ePUAP → wymagany Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany.
Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji wynosi 17 zł. Można ją uiścić w kasie urzędu lub przelewem, na konto bankowe instytucji w Siemianowicach Śląskich.
W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (dołączone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł.
Ile czeka się na wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
Na wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji czeka się do 7 dni od złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, 2185).
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 412).
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 28).
Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich?
Aby załatwić sprawę zaświadczenie o rewitalizacji w Siemianowicach Śląskich, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem ul. Jana Pawła II 10 w Siemianowicach Śląskich.
Urząd Miasta w Siemianowicach Śląskich
adres: ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie
tel. +48327605200
strona www e-mail rezerwacja kolejki
Otwarte w piątek od 08:00 godziny otwarcia
wt: 08:00-16:00
śr: 08:00-16:00
czw: 08:00-16:00
pt: 08:00-14:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne