Pismo do Urzędu Miasta Lubsza - wzór DOC 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • Weryfikacja: 31 marca 2024 • 3 min. czytania
Dokumenty do pobrania - wzory [DOCX] 2024
Niektóre sprawy urzędowe wymagają samodzielnego sporządzenia pisma ogólnego. Czym jest pismo ogólne? Jak sporządzić pismo ogólne? W jakich sprawach powinno zostać ono złożone? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.
Czym jest pismo ogólne do urzędu miasta?
To rodzaj pisma służący – w tym przypadku – do komunikacji z Urzędem Miasta w miejscowości Lubsza. Sporządza się je w sytuacji, gdy dla danej sprawy nie stworzono osobnego, gotowego formularza.
Przed przystąpieniem do tworzenia pisma ogólnego, należy upewnić się, że dla sprawy, którą chce się załatwić, nie ma osobnego formularza. Informacji na ten temat należy szukać na stronie internetowej Urzędu Miasta w miejscowości Lubsza.
Warto pamiętać, że Urząd Miasta w miejscowości Lubsza nie jest jedynym organem, który przyjmuje pisma ogólne — petent może napisać także pismo do Urzędu Skarbowego lub pismo do Urzędu Pracy w miejscowości Lubsza.
Kto może złożyć pismo do urzędu miasta?
Pismo ogólne do urzędu miasta może złożyć każda osoba, która ma do załatwienia urzędową sprawę.
Jak złożyć pismo ogólne do Urzędu Miasta w miejscowości Lubsza?
Pismo ogólne do urzędu miasta można złożyć na 3 sposoby:
- osobiście, dostarczając dokumenty do urzędu,
- listownie, wysyłając komplet dokumentów na adres urzędu,
- przez Internet, korzystając z jednej z platform: ePUAP, biznes.gov.pl lub obywatel.gov.pl.
Wysłanie pisma przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Ile kosztuje złożenie pisma do urzędu miasta?
Złożenie pisma do urzędu jest bezpłatne.
W jakich sprawach sporządzamy pismo ogólne do urzędu miasta?
Oto kilka przykładów spraw, do których załatwienia wymagane jest napisanie pisma ogólnego:
- pismo o mieszkanie komunalne,
- pismo o utwardzenie drogi,
- pismo o zwrot nadpłaty,
- pismo o umorzenie podatku,
- pismo o odszkodowanie.
W sekcji Dokumenty umieszczone zostały wzory pism odpowiednie dla wyżej wymienionych spraw.
Złożenie pisma do urzędu miasta
Wymagane dokumenty
Typ dokumentów, które będzie trzeba dostarczyć do urzędu miasta, będzie zależał od rodzaju sprawy, którą wnioskujący załatwia w urzędzie. Przed złożeniem pisma, warto skontaktować się z pracownikiem urzędu — on z pewnością wyjaśni, jakie dokumenty należy skompletować i dostarczyć do instytucji w celu rozpatrzenia sprawy.
Jak długo czeka się na rozpatrzenie pisma przez urząd miasta?
Czas rozpatrzenia pisma i weryfikacji dokumentów zależy od stopnia skomplikowania sprawy i tempa pracy urzędu. W niektórych urzędach miasta pisma ogólne zostają rozpatrzone niezwłocznie, w innych – nawet do 30 dni.
Podstawa prawna
Gdzie załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w miejscowości Lubsza?
Aby załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w miejscowości Lubsza, należy skontaktować się z instytucją Urząd Gminy pod adresem ul. Brzeska 16 w miejscowości .
Urząd Gminy w miejscowości Lubsza
adres: ul. Brzeska 16, 49-313 Lubsza
tel. +48774118615
Otwarte do 15:00 godziny otwarcia
wt-czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-14:00
sob-niedz: nieczynne