Zaświadczenie o rewitalizacji Białaczów - wniosek [PDF, DOC] wzór 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 5 min. czytania
- Co to jest rewitalizacja?
- Czym jest obszar rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
- Czym jest specjalna strefa rewitalizacji (SSR)?
- Gdzie sprawdzić mapę obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w PDF i DOC
- Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
- Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
- Ile czeka się na wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
- Podstawa prawna:
Podczas czynności związanych ze sprzedażą nieruchomości, notariusz może poprosić o zaświadczenie potwierdzające, czy nieruchomość znajduje się na obszarze zdegradowanym, rewitalizacji lub w tzw. specjalnej strefie rewitalizacji. Jak zdobyć zaświadczenie? Jak i gdzie należy złożyć wniosek? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.
Co to jest rewitalizacja?
Rewitalizacja to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego zdegradowanych części miasta. Obejmuje ona wprowadzenie takich zmian, które przywrócą życie na najbardziej zniszczonych terenach. Jest to długi proces, a jego powodzenie zależy od członków społeczności lokalnej. Rewitalizacja ma na celu poprawienie poziomu życia mieszkańców. Odbywa się ona według wcześniej ustalonego programu.
Czym jest obszar rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
Obszar rewitalizacji to całość lub część terenu zdegradowanego, na którym skoncentrowane są negatywne zjawiska, wpływające na rozwój lokalny. Krótko mówiąc, jest to teren, na którym odbywa się, lub będzie odbywała się rewitalizacja. Obszar ten nie może zajmować powierzchni większej niż 20% całej gminy lub być zamieszkany przez więcej niż 30% mieszkańców gminy. Może być on także podzielony na podobszary.
Obszar rewitalizacji wyznaczany jest w drodze uchwały podjętej przez radę gminy z własnej inicjatywy lub na wniosek wójta, burmistrza lub prezydenta miasta Białaczów.
Czym jest specjalna strefa rewitalizacji (SSR)?
Specjalna strefa rewitalizacji to obszar wyznaczony przez władze lokalne, na którym prowadzi się szczególne działania zmierzające do poprawy warunków życia i działalności gospodarczej. Specjalna strefa rewitalizacji wyznaczana jest w celu szybszej realizacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Może zostać utworzona wyłącznie na części lub całości obszaru rewitalizacji. Na jednym obszarze dopuszczalne jest utworzenie kilku stref. Specjalna Strefa Rewitalizacji może zostać powołana na okres nie dłuższy niż 10 lat. Ustanowienie strefy umożliwia stosowanie specjalnych rozwiązań prawnych, które mają zachęcić przedsiębiorców do zaangażowania się w proces rewitalizacji. Są to m.in. dotacje, prawo pierwokupu i uprzywilejowanie społecznego budownictwa czynszowego.
Gdzie sprawdzić mapę obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
Mapę obszaru objętego rewitalizacją można sprawdzić bez wychodzenia z domu, korzystając z Internetu. Większość gmin udostępnia na swoich stronach internetowych (https://www.bialaczow.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=42&strona=1) interaktywne mapy, na których można dokładnie sprawdzić, jakie tereny zostały objęte rewitalizacją. Jeżeli na stronie instytucji nie umieszczono żadnej mapy, warto skontaktować się z urzędem w miejscowości Białaczów telefonicznie pod numerem +48447581414 lub osobiście pod adresem ul. Piotrkowska 12 i poprosić o możliwość zapoznania się z planem.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w PDF i DOC
Poniżej znajduje się wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji. W razie problemów z wypełnieniem warto skorzystać z wypełnionego wzoru.
Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
Wniosek o zaświadczenie objęcia nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji, można złożyć:
- osobiście, w Urzędzie Miasta lub Gminy w miejscowości Białaczów,
- listownie, wysyłając odpowiednie dokumenty na adres urzędu,
- pocztą elektroniczną na adres wskazany przez urząd,
- przez Internet, za pośrednictwem platformy ePUAP → wymagany Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany.
Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji wynosi 17 zł. Można ją uiścić w kasie urzędu lub przelewem, na konto bankowe instytucji w miejscowości Białaczów.
W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (dołączone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł.
Ile czeka się na wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
Na wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji czeka się do 7 dni od złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, 2185).
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 412).
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 28).
Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o rewitalizacji w miejscowości Białaczów?
Aby załatwić sprawę zaświadczenie o rewitalizacji w miejscowości Białaczów, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miejski pod adresem ul. Piotrkowska 12 w miejscowości .
Urząd Miejski w miejscowości Białaczów
adres: ul. Piotrkowska 12, 26-307 Białaczów
tel. +48447581414
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
wt: 07:30-17:00
śr: 07:30-15:30
czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-14:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne