Pismo do Urzędu Miasta Jelenia Góra - wzór DOC 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl
Dokumenty do pobrania - wzory [DOCX] 2024
Niektóre sprawy urzędowe wymagają samodzielnego sporządzenia pisma ogólnego. Poniżej znajdują się informacje dotyczące tego, z czego składa się pismo do urzędu miasta i jak je napisać.
Czym jest pismo ogólne do urzędu miasta?
To rodzaj pisma służący – w tym przypadku – do komunikacji z Urzędem Miasta w Jeleniej Górze. Sporządza się je w sytuacji, gdy dla danej sprawy nie stworzono osobnego, gotowego formularza.
Przed przystąpieniem do tworzenia pisma ogólnego, należy upewnić się, że dla sprawy, którą chce się załatwić, nie ma osobnego formularza. Informacji na ten temat należy szukać na stronie internetowej Urzędu Miasta w Jeleniej Górze.
Warto pamiętać, że Urząd Miasta w Jeleniej Górze nie jest jedynym organem, który przyjmuje pisma ogólne — petent może napisać także pismo do Urzędu Skarbowego lub pismo do Urzędu Pracy w Jeleniej Górze.
Kto może złożyć pismo do urzędu miasta?
Pismo ogólne do urzędu miasta może złożyć każdy, kto ma do załatwienia urzędową sprawę.
Jak złożyć pismo ogólne do Urzędu Miasta w Jeleniej Górze?
Pismo ogólne do urzędu miasta można złożyć na 3 sposoby:
- osobiście, dostarczając dokumenty do urzędu,
- listownie, wysyłając komplet dokumentów na adres urzędu,
- przez Internet, korzystając z jednej z platform: ePUAP, biznes.gov.pl lub obywatel.gov.pl.
Wysłanie pisma przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Ile kosztuje złożenie pisma do urzędu miasta?
Złożenie pisma do urzędu jest bezpłatne.
W jakich sprawach sporządzamy pismo ogólne do urzędu miasta?
Oto kilka przykładów spraw, do których załatwienia wymagane jest napisanie pisma ogólnego:
- pismo o mieszkanie komunalne,
- pismo o utwardzenie drogi,
- pismo o zwrot nadpłaty,
- pismo o umorzenie podatku,
- pismo o odszkodowanie.
W sekcji Dokumenty umieszczone zostały wzory pism odpowiednie dla wyżej wymienionych spraw.
Złożenie pisma do urzędu miasta
Wymagane dokumenty
Typ dokumentów, które będzie trzeba dostarczyć do urzędu miasta, będzie zależał od rodzaju sprawy, którą wnioskujący załatwia w urzędzie. Przed złożeniem pisma, warto skontaktować się z pracownikiem urzędu — on z pewnością wyjaśni, jakie dokumenty należy skompletować i dostarczyć do instytucji w celu rozpatrzenia sprawy.
Jak długo czeka się na rozpatrzenie pisma przez urząd miasta?
Czas rozpatrzenia pisma i weryfikacji dokumentów zależy od stopnia skomplikowania sprawy i tempa pracy urzędu. W niektórych urzędach miasta pisma ogólne zostają rozpatrzone niezwłocznie, w innych – nawet do 30 dni.
Podstawa prawna
Gdzie załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w Jeleniej Górze?
Aby załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w Jeleniej Górze, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem pl. Ratuszowy 58 w Jeleniej Górze, lub z 2 innymi instytucjami.
Urząd Miasta w Jeleniej Górze
adres: pl. Ratuszowy 58, 58-500 Jelenia Góra
tel. 757546101
strona www e-mail rezerwacja kolejki
Otwarte do 16:15 godziny otwarcia
wt: 07:30-15:15
śr: 07:30-15:15
czw: 07:30-16:15
pt: 07:30-14:15
sob: nieczynne
niedz: nieczynne
Centrum Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Jeleniej Górze
adres: Ptasia 6A, 58-500 Jelenia Góra
tel. 757546356
Urząd Miasta w Jeleniej Górze
adres: Sudecka 29, 58-500 Jelenia Góra
tel. 757546210
strona www e-mail rezerwacja kolejki
Otwarte do 16:30 godziny otwarcia
wt: 07:30-15:30
śr: 07:30-15:30
czw: 07:30-16:30
pt: 07:30-14:30
sob: nieczynne
niedz: nieczynne