Zaświadczenie o rewitalizacji Aleksandrów Łódzki - wniosek [PDF, DOC] wzór 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • Weryfikacja: 1 maja 2024 • 5 min. czytania
- Co to jest rewitalizacja?
- Czym jest obszar rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
- Czym jest specjalna strefa rewitalizacji (SSR)?
- Gdzie sprawdzić mapę obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w PDF i DOC
- Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
- Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
- Ile czeka się na wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
- Podstawa prawna:
Podczas czynności związanych ze sprzedażą nieruchomości, notariusz może poprosić o zaświadczenie potwierdzające, czy nieruchomość znajduje się na obszarze zdegradowanym, rewitalizacji lub w tzw. specjalnej strefie rewitalizacji. Jak zdobyć zaświadczenie? Jak i gdzie należy złożyć wniosek? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.
Co to jest rewitalizacja?
Rewitalizacja to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego zdegradowanych części miasta. Obejmuje ona wprowadzenie takich zmian, które przywrócą życie na najbardziej zniszczonych terenach. Jest to długi proces, a jego powodzenie zależy od członków społeczności lokalnej. Rewitalizacja ma na celu poprawienie poziomu życia mieszkańców. Odbywa się ona według wcześniej ustalonego programu.
Czym jest obszar rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
Obszar rewitalizacji to całość lub część terenu zdegradowanego, na którym skoncentrowane są negatywne zjawiska, wpływające na rozwój lokalny. Krótko mówiąc, jest to teren, na którym odbywa się, lub będzie odbywała się rewitalizacja. Obszar ten nie może zajmować powierzchni większej niż 20% całej gminy lub być zamieszkany przez więcej niż 30% mieszkańców gminy. Może być on także podzielony na podobszary.
Obszar rewitalizacji wyznaczany jest w drodze uchwały podjętej przez radę gminy z własnej inicjatywy lub na wniosek wójta, burmistrza lub prezydenta miasta Aleksandrów Łódzki.
Czym jest specjalna strefa rewitalizacji (SSR)?
Specjalna strefa rewitalizacji to obszar wyznaczony przez władze lokalne, na którym prowadzi się szczególne działania zmierzające do poprawy warunków życia i działalności gospodarczej. Specjalna strefa rewitalizacji wyznaczana jest w celu szybszej realizacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych. Może zostać utworzona wyłącznie na części lub całości obszaru rewitalizacji. Na jednym obszarze dopuszczalne jest utworzenie kilku stref. Specjalna Strefa Rewitalizacji może zostać powołana na okres nie dłuższy niż 10 lat. Ustanowienie strefy umożliwia stosowanie specjalnych rozwiązań prawnych, które mają zachęcić przedsiębiorców do zaangażowania się w proces rewitalizacji. Są to m.in. dotacje, prawo pierwokupu i uprzywilejowanie społecznego budownictwa czynszowego.
Gdzie sprawdzić mapę obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
Mapę obszaru objętego rewitalizacją można sprawdzić bez wychodzenia z domu, korzystając z Internetu. Większość gmin udostępnia na swoich stronach internetowych (http://www.aleksandrow-lodzki.pl) interaktywne mapy, na których można dokładnie sprawdzić, jakie tereny zostały objęte rewitalizacją. Jeżeli na stronie instytucji nie umieszczono żadnej mapy, warto skontaktować się z urzędem w Aleksandrowie Łódzkim telefonicznie pod numerem +48422700300 lub osobiście pod adresem pl. Kościuszki 2 i poprosić o możliwość zapoznania się z planem.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w PDF i DOC
Poniżej znajduje się wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji. W razie problemów z wypełnieniem warto skorzystać z wypełnionego wzoru.
Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
Wniosek o zaświadczenie objęcia nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji, można złożyć:
- osobiście, w Urzędzie Miasta lub Gminy w Aleksandrowie Łódzkim,
- listownie, wysyłając odpowiednie dokumenty na adres urzędu,
- pocztą elektroniczną na adres wskazany przez urząd,
- przez Internet, za pośrednictwem platformy ePUAP → wymagany Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany.
Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji wynosi 17 zł. Można ją uiścić w kasie urzędu lub przelewem, na konto bankowe instytucji w Aleksandrowie Łódzkim.
W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (dołączone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł.
Ile czeka się na wydanie zaświadczenia o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
Na wydanie zaświadczenia o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji lub specjalną strefą rewitalizacji czeka się do 7 dni od złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2024 poz. 572),
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. 2023 poz. 344),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2023 poz. 2111),
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (t.j. Dz.U. 2024 poz. 278).
Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim?
Aby załatwić sprawę zaświadczenie o rewitalizacji w Aleksandrowie Łódzkim, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta i Gminy pod adresem pl. Kościuszki 2 w Aleksandrowie Łódzkim.
Urząd Miasta i Gminy w Aleksandrowie Łódzkim
adres: pl. Kościuszki 2, 95-070 Aleksandrów Łódzki
tel. +48422700300
Otwarte w piątek od 08:00 godziny otwarcia
wt: 08:00-17:00
śr: 08:00-16:00
czw: 08:00-16:00
pt: 08:00-15:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne