Urząd Gminy Słupca - kontakt, wydziały, i druki do pobrania
Autor: redakcja jakiwniosek.pl
Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia
Urząd Gminy w Słupcy
adres: ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca
tel. +48632743676
Otwarte w piątek od 07:30 godziny otwarcia
wt: 07:30-15:30
śr: 07:30-15:30
czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-15:30
sob: nieczynne
niedz: nieczynne
Urząd Miasta w Słupcy
adres: ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca
tel. +48632772727
Otwarte w piątek od 07:30 godziny otwarcia
wt: 07:30-15:30
śr: 07:30-15:30
czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-15:30
sob: nieczynne
niedz: nieczynne
Urząd Miasta / Gminy umożliwia załatwienie 56 spraw
W celu załatwienia spraw w Urzędach miast / gmin przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.
Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:
- gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
- gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
- gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.
Struktura Urzędu w Słupcy
Urząd Gminy w Słupcy tworzą:
- wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
- samodzielne komórki organizacyjne.
Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w Słupcy reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.
Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w Słupcy petenci zgłaszają się najczęściej.
Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach.
Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.
Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Słupca
Wydział Spraw Obywatelskich w Słupcy
Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w Słupcy, załatwienia spraw meldunkowych w Słupcy, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w Słupcy. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.
Urząd Stanu Cywilnego w Słupcy
Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w Słupcy, odpis aktu małżeństwa w Słupcy i odpis aktu zgonu w Słupcy).
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie w Słupcy
Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w Słupcy, podatek leśny w Słupcy i podatek rolny w Słupcy.
Wydział Działalności Gospodarczej
Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w Słupcy lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Słupcy (potocznie zwane koncesją na alkohol).
Jednostki podległe pod Urząd Gminy w Słupcy
Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w Słupcy należą w szczególności:
- placówki zdrowia,
- placówki oświatowe,
- ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
- ośrodki sportowe,
- zakłady opieki społecznej.