Urząd Gminy Ochotnica Dolna - kontakt, wydziały, i druki do pobrania

Autor: redakcja jakiwniosek.pl 4 min. czytania

Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia

Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna

adres: os. Dłubacze 160, 34-452 Ochotnica Dolna

tel. +48182620910 

strona www e-mail

Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna umożliwia załatwienie 56 spraw

W celu załatwienia spraw w instytucji Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.

Urząd miasta, gminy Ochotnica Dolna

Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:

  • gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
  • gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
  • gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.

Struktura Urzędu w miejscowości Ochotnica Dolna

Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna tworzą:

  • wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
  • samodzielne komórki organizacyjne.

Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.

Struktura urzędu miasta, gminy Ochotnica Dolna

Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w miejscowości Ochotnica Dolna petenci zgłaszają się najczęściej.

Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach. 

Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.

Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Ochotnica Dolna

Wydział Spraw Obywatelskich w miejscowości Ochotnica Dolna 

Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w miejscowości Ochotnica Dolna, załatwienia spraw meldunkowych w miejscowości Ochotnica Dolna, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w miejscowości Ochotnica Dolna. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.

Zadania urzędu miasta, gminy Ochotnica Dolna

Urząd Stanu Cywilnego w miejscowości Ochotnica Dolna

Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w miejscowości Ochotnica Dolna, odpis aktu małżeństwa w miejscowości Ochotnica Dolna i odpis aktu zgonu w miejscowości Ochotnica Dolna).

Wydział Podatków i Opłat Lokalnych ​​​​w Urzędzie w miejscowości Ochotnica Dolna

Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w miejscowości Ochotnica Dolna, podatek leśny w miejscowości Ochotnica Dolna i podatek rolny w miejscowości Ochotnica Dolna

Wydział Działalności Gospodarczej

Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w miejscowości Ochotnica Dolna lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w miejscowości Ochotnica Dolna (potocznie zwane koncesją na alkohol).

Jednostki podległe pod Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna

Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w miejscowości Ochotnica Dolna należą w szczególności:

  • placówki zdrowia,
  • placówki oświatowe,
  • ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
  • ośrodki sportowe,
  • zakłady opieki społecznej.

Druki do pobrania

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu