Urząd Gminy Nowa Ruda - kontakt, wydziały, i druki do pobrania
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 4 min. czytania
Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia
Urząd Gminy w Nowej Rudzie
adres: ul. Niepodległości 1, 57-400 Nowa Ruda
tel. +48748720900
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
wt: 07:30-16:30
śr-czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-14:30
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta w Nowej Rudzie
adres: ul. Rynek 1, 57-400 Nowa Ruda
tel. +48748720300
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta / Gminy umożliwia załatwienie 56 spraw
W celu załatwienia spraw w Urzędach miast / gmin przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.
Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:
- gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
- gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
- gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.
Struktura Urzędu w Nowej Rudzie
Urząd Gminy w Nowej Rudzie tworzą:
- wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
- samodzielne komórki organizacyjne.
Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w Nowej Rudzie reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.
Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w Nowej Rudzie petenci zgłaszają się najczęściej.
Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach.
Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.
Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Nowa Ruda
Wydział Spraw Obywatelskich w Nowej Rudzie
Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w Nowej Rudzie, załatwienia spraw meldunkowych w Nowej Rudzie, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w Nowej Rudzie. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.
Urząd Stanu Cywilnego w Nowej Rudzie
Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w Nowej Rudzie, odpis aktu małżeństwa w Nowej Rudzie i odpis aktu zgonu w Nowej Rudzie).
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie w Nowej Rudzie
Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w Nowej Rudzie, podatek leśny w Nowej Rudzie i podatek rolny w Nowej Rudzie.
Wydział Działalności Gospodarczej
Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w Nowej Rudzie lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Nowej Rudzie (potocznie zwane koncesją na alkohol).
Jednostki podległe pod Urząd Gminy w Nowej Rudzie
Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w Nowej Rudzie należą w szczególności:
- placówki zdrowia,
- placówki oświatowe,
- ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
- ośrodki sportowe,
- zakłady opieki społecznej.