Urząd Gminy Mielec - kontakt, wydziały, i druki do pobrania
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 4 min. czytania
Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia
Urząd Gminy w Mielcu
adres: ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec
tel. +48177730590
Otwarte w piątek od 07:30 godziny otwarcia
wt-czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-14:00
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta w Mielcu
adres: ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec
tel. +48177874001
Otwarte w piątek od 07:30 godziny otwarcia
wt-pt: 07:30-15:30
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta / Gminy umożliwia załatwienie 56 spraw
W celu załatwienia spraw w Urzędach miast / gmin przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.
Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:
- gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
- gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
- gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.
Struktura Urzędu w Mielcu
Urząd Gminy w Mielcu tworzą:
- wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
- samodzielne komórki organizacyjne.
Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w Mielcu reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.
Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w Mielcu petenci zgłaszają się najczęściej.
Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach.
Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.
Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Mielec
Wydział Spraw Obywatelskich w Mielcu
Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w Mielcu, załatwienia spraw meldunkowych w Mielcu, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w Mielcu. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.
Urząd Stanu Cywilnego w Mielcu
Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w Mielcu, odpis aktu małżeństwa w Mielcu i odpis aktu zgonu w Mielcu).
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie w Mielcu
Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w Mielcu, podatek leśny w Mielcu i podatek rolny w Mielcu.
Wydział Działalności Gospodarczej
Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w Mielcu lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Mielcu (potocznie zwane koncesją na alkohol).
Jednostki podległe pod Urząd Gminy w Mielcu
Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w Mielcu należą w szczególności:
- placówki zdrowia,
- placówki oświatowe,
- ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
- ośrodki sportowe,
- zakłady opieki społecznej.