Urząd Gminy Międzyrzec Podlaski - kontakt, wydziały, i druki do pobrania
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 4 min. czytania
Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia
Urząd Gminy w Międzyrzecu Podlaskim
adres: ul. Warszawska 20, 21-560 Międzyrzec Podlaski
tel. +48833712496
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
wt-czw: 07:30-15:30
pt: 07:30-14:30
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta w Międzyrzecu Podlaskim
adres: ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski
tel. +48833726211
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
wt: 08:00-16:00
śr: 07:30-15:30
czw: 08:00-16:00
pt: 07:30-15:30
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta / Gminy umożliwia załatwienie 56 spraw
W celu załatwienia spraw w Urzędach miast / gmin przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.
Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:
- gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
- gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
- gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.
Struktura Urzędu w Międzyrzecu Podlaskim
Urząd Gminy w Międzyrzecu Podlaskim tworzą:
- wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
- samodzielne komórki organizacyjne.
Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w Międzyrzecu Podlaskim reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.
Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w Międzyrzecu Podlaskim petenci zgłaszają się najczęściej.
Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach.
Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.
Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Międzyrzec Podlaski
Wydział Spraw Obywatelskich w Międzyrzecu Podlaskim
Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w Międzyrzecu Podlaskim, załatwienia spraw meldunkowych w Międzyrzecu Podlaskim, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w Międzyrzecu Podlaskim. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.
Urząd Stanu Cywilnego w Międzyrzecu Podlaskim
Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w Międzyrzecu Podlaskim, odpis aktu małżeństwa w Międzyrzecu Podlaskim i odpis aktu zgonu w Międzyrzecu Podlaskim).
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie w Międzyrzecu Podlaskim
Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w Międzyrzecu Podlaskim, podatek leśny w Międzyrzecu Podlaskim i podatek rolny w Międzyrzecu Podlaskim.
Wydział Działalności Gospodarczej
Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w Międzyrzecu Podlaskim lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Międzyrzecu Podlaskim (potocznie zwane koncesją na alkohol).
Jednostki podległe pod Urząd Gminy w Międzyrzecu Podlaskim
Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w Międzyrzecu Podlaskim należą w szczególności:
- placówki zdrowia,
- placówki oświatowe,
- ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
- ośrodki sportowe,
- zakłady opieki społecznej.