Urząd Gminy Łańcut - kontakt, wydziały, i druki do pobrania
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 4 min. czytania
Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia
Urząd Gminy w Łańcucie
adres: ul. Mickiewicza 2a, 37-100 Łańcut
tel. +48172252264
Otwarte do 15:00 godziny otwarcia
wt: 07:00-15:00
śr: 07:00-15:00
czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-15:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne
Urząd Miasta w Łańcucie
adres: pl. Sobieskiego 18, 37-100 Łańcut
tel. +48172252202
Otwarte w poniedziałek od 07:00 godziny otwarcia
wt: 07:00-15:00
śr: 07:00-15:00
czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-14:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne
Urząd Miasta / Gminy umożliwia załatwienie 56 spraw
W celu załatwienia spraw w Urzędach miast / gmin przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.
Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:
- gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
- gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
- gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.
Struktura Urzędu w Łańcucie
Urząd Gminy w Łańcucie tworzą:
- wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
- samodzielne komórki organizacyjne.
Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w Łańcucie reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.
Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w Łańcucie petenci zgłaszają się najczęściej.
Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach.
Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.
Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Łańcut
Wydział Spraw Obywatelskich w Łańcucie
Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w Łańcucie, załatwienia spraw meldunkowych w Łańcucie, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w Łańcucie. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.
Urząd Stanu Cywilnego w Łańcucie
Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w Łańcucie, odpis aktu małżeństwa w Łańcucie i odpis aktu zgonu w Łańcucie).
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie w Łańcucie
Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w Łańcucie, podatek leśny w Łańcucie i podatek rolny w Łańcucie.
Wydział Działalności Gospodarczej
Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w Łańcucie lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Łańcucie (potocznie zwane koncesją na alkohol).
Jednostki podległe pod Urząd Gminy w Łańcucie
Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w Łańcucie należą w szczególności:
- placówki zdrowia,
- placówki oświatowe,
- ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
- ośrodki sportowe,
- zakłady opieki społecznej.