Urząd Gminy Kłodzko - kontakt, wydziały, i druki do pobrania
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 4 min. czytania
Kontakt - adres, telefon i godziny otwarcia
Urząd Gminy w Kłodzku
adres: ul. Okrzei 8A, 57-300 Kłodzko
tel. +48746474100
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta w Kłodzku
adres: pl. Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko
tel. +48748654600
Otwarte w poniedziałek od 07:30 godziny otwarcia
sob-niedz: nieczynne
Urząd Miasta / Gminy umożliwia załatwienie 56 spraw
W celu załatwienia spraw w Urzędach miast / gmin przygotowano druki do pobrania w popularnych formatach PDF lub DOC. Bardziej złożone zagadnienia zawierają wzory wypełniania dokumentów, a jeżeli sprawę można załatwić przez Internet - instrukcję prezentującą krok po kroku złożenie wniosku online.
Urząd miasta (UM) lub gminy (UG) jest jednostką organizacyjną, która umożliwia wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wykonywanie uchwał rady gminy (rady miejskiej, rady miasta) oraz realizację określonych przepisami prawa zadań miata lub gminy. Kierownikiem urzędu jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Do końca 2010 roku polski rząd rekomendował, aby w odniesieniu do:
- gmin wiejskich używać nazwy „urząd gminy”,
- gmin miejsko-wiejskich używać nazwy „urząd miejski”,
- gmin miejskich używać nazwy „urząd miasta”.
Struktura Urzędu w Kłodzku
Urząd Gminy w Kłodzku tworzą:
- wydziały i równorzędne komórki organizacyjne,
- samodzielne komórki organizacyjne.
Strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania instytucji Urząd Gminy w Kłodzku reguluje regulamin ustanowiony w drodze zarządzenia przez organ wykonawczy.
Każdy wydział pełni ściśle określone funkcje, dlatego warto wiedzieć, do którego z nich należy udać się w swojej sprawie. Poniżej wydziały do których w Kłodzku petenci zgłaszają się najczęściej.
Urzędy miast lub gmin, w zależności od zasięgu i obszaru działania, wykonują różne zadania. Wynika to z przeniesienia części zadań do jednostek pomocniczych, np. w większych miastach.
Komunikacja wewnątrz urzędu, również między wydziałami, może odbywać się za pośrednictwem notatek służbowych.
Zadania wybranych wydziałów lub referatów Urzędu w Kłodzko
Wydział Spraw Obywatelskich w Kłodzku
Do tego wydziału najczęściej udajemy się w celu odebrania dowodu osobistego w Kłodzku, załatwienia spraw meldunkowych w Kłodzku, uzyskania zezwolenia związanego z przeprowadzeniem zbiórki publicznej oraz zarejestrowania stowarzyszenia w Kłodzku. Dowód osobisty jest jedynym dokumentem, który należy odebrać osobiście - w przypadku innych można skorzystać z upoważnienia do odbioru dokumentów.
Urząd Stanu Cywilnego w Kłodzku
Urząd Stanu Cywilnego jest instytucją, która rejestruje urodzenia i zgony, umożliwia zawieranie małżeństw oraz pozwala na uzyskanie rozmaitych dokumentów potwierdzających zdarzenia cywilne (składa się tutaj m.in. wnioski o odpis aktu urodzenia w Kłodzku, odpis aktu małżeństwa w Kłodzku i odpis aktu zgonu w Kłodzku).
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie w Kłodzku
Do kompetencji Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych należy przede wszystkim koordynowanie kwestii podatkowych, opłat lokalnych i skarbowych. To właśnie tutaj mieszkańcy składają swoje deklaracje podatkowe oraz uiszczają opłaty takie jak: podatek od nieruchomości w Kłodzku, podatek leśny w Kłodzku i podatek rolny w Kłodzku.
Wydział Działalności Gospodarczej
Ten wydział odwiedzają głównie osoby, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w Kłodzku lub dokonać zmiany danych firmowych w CEIDG oraz uzyskać różnego typu zezwolenia, w tym zezwolenie na sprzedaż alkoholu w Kłodzku (potocznie zwane koncesją na alkohol).
Jednostki podległe pod Urząd Gminy w Kłodzku
Do jednostek zarządzanych przez Urząd Gminy w Kłodzku należą w szczególności:
- placówki zdrowia,
- placówki oświatowe,
- ośrodki kultury, biblioteki i muzea,
- ośrodki sportowe,
- zakłady opieki społecznej.