Urząd Skarbowy uruchomił usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”
24 listopada 2020 | 3 min. czytania
Już od 16 listopada w całym kraju jest dostępna usługa, polegająca na wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę na wizytę w urzędzie skarbowym. Takie rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo podatników i komfort w trakcie załatwiania urzędowych spraw.
Umawianie się na wizytę w urzędzie skarbowym dostępne w całej Polsce
Latem tego roku Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” pilotażowo, tylko w województwach podlaskim i wielkopolskim. Ze względu na fakt, że usługa bardzo dobrze się przyjęła, w październiku uruchomiono ją w 5 kolejnych regionach, zaś 16 listopada już na terenie całego kraju.
Nowa usługa, dzięki której nasz klient zarezerwuje spotkanie w urzędzie skarbowym, zaczyna działać w całym kraju. Dzięki usłudze i nowemu modelowi obsługi w urzędach skarbowych zapewnimy naszym klientom nie tylko większy komfort załatwiania spraw, ale też podniesiemy bezpieczeństwo wszystkich: podatników i naszych pracowników" - mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska - Oczywiście przypominam, że wiele spraw można załatwiać online, zwłaszcza że możliwości w tym zakresie są naprawdę szerokie. Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, umawiajmy się na nią z wyprzedzeniem, korzystając z nowej usługi lub telefonicznie.
Jak umówić się na wizytę?
Na wizyty można się umawiać od 16 listopada. Jak tego dokonać? Podatnicy mogą umówić się na wizytę na 2 sposoby: przez internet, korzystając z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub telefonicznie, dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego. Warto jednak pamiętać, że część spraw można załatwić bez wychodzenia z domu – na przykład dzwoniąc na infolinię Krajowej Informacji Skarbowej lub przez użycie stron podatki.gov.pl i biznes.gov.pl.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Magdalena Rzeczkowska apeluje, aby na wizyty umawiać się tylko w sytuacjach, kiedy nie mamy innej opcji załatwienia danej sprawy. Chodzi tutaj przede wszystkim o bezpieczeństwo zarówno pracowników urzędu jak i petentów. Wcześniejsze umawianie wizyt telefonicznie bądź przez internet pozwala również uniknąć uciążliwego stania w kolejkach. Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego ujawniła, że około 77% pytanych uważa, że umawianie wizyty wcześniej znacznie poprawiło sprawność załatwienia sprawy oraz bezpieczeństwo osób odwiedzających urząd.