Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej Tarczyn - wniosek [PDF, DOC] wzór 2024

Autor: redakcja jakiwniosek.pl Weryfikacja: 31 marca 2024 8 min. czytania

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej

Aby zorganizować imprezę masową, np. koncert, mecz czy festyn, przy odpowiedniej liczbie uczestników należy posiadać zezwolenie i zadbać o kilka dodatkowych formalności. Kiedy zezwolenie jest konieczne? Ile kosztuje wydanie zezwolenia i jak się o nie starać? Jakie dodatkowe formalności należy dopełnić? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.

Czym jest impreza masowa? 

Impreza masowa to wydarzenie rozrywkowe, sportowe lub artystyczne, w którym bierze udział co najmniej:

  • 1000 osób na otwartej przestrzeni,
  • 500 osób w budynkach, obiektach sportowych - dotyczy imprez artystyczno-rozrywkowych,
  • 300 osób w budynkach, obiektach sportowych - dotyczy imprez sportowych,
  • 200 osób w budynkach, obiektach sportowych - dotyczy imprez sportowych podwyższonego ryzyka, np. niektórych meczów piłkarskich.

Do imprez masowych nie zalicza się:

  • wydarzeń rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży,
  • zawodów sportowych dla dzieci i młodzieży,
  • imprez z udziałem osób niepełnosprawnych.

Do imprez masowych nie zalicza się wydarzeń odbywających się w:

  • teatrach, 
  • operach, 
  • operetkach, 
  • filharmoniach, 
  • kinach, 
  • muzeach, 
  • placówkach oświatowych, 
  • bibliotekach,
  • domach kultury,
  • galeriach sztuki.

Jak zorganizować imprezę masową?

Jak zorganizować imprezę masową?

Aby zorganizować imprezę masową, należy:

  • zdobyć zezwolenie na organizację imprezy masowej,
  • uzyskać opinie zawierające informacje o wymaganym zabezpieczeniu imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu lub terenu oraz możliwych zagrożeniach,
  • powiadomić:
    • Straż Graniczną – gdy impreza odbywa się w strefie nadgranicznej,
    • Żandarmerię Wojskową – gdy impreza odbywa się na terenach znajdujących się pod kontrolą Ministra Obrony Narodowej.

Służby porządkowe i informacyjne pracujące przy imprezie masowej, powinny posiadać:

  • zaświadczenie o ukończeniu obowiązkowego szkolenia dla służb porządkowych i informacyjnych,
  • wyposażenie (np. identyfikatory, odpowiednie ubranie etc.),
  • informacje o zasadach pełnienia obowiązków,
  • informacje, jak dokumentować wykonywane zadania.

Bądź na bieżąco

Zmiany w polskim prawie i nowe wnioski.
Zapisz się do newslettera.

Wprowadź prawidłowy adres e-mail.

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej

Wymagane dokumenty

Aby uzyskać zezwolenie, w urzędzie należy złożyć:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
  • plan i opis obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa,
  • instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej,
  • terminarz imprezy,
  • informacje: 
    • o liczbie miejsc na imprezie masowej,
    • o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    • o organizacji służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
    • z danymi osoby wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa imprezy masowej,
    • o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej,
    • o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk - jeżeli organizator planuje rejestrować wydarzenie bądź jest to impreza podwyższonego ryzyka,
    • o powiadomieniu właściwego miejscowo komendanta oddziału Straży Granicznej - jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej,
    • o powiadomieniu komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej - jeżeli impreza odbywa się na terenach znajdujących się pod kontrolą Ministra Obrony Narodowej,
  • harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz opuszczenia przez uczestników imprezy masowej obiektu lub terenu - jeśli regulamin zakłada zmianę liczby uczestników,
  • opinie: 
    • powiatowego, rejonowego lub miejskiego komendanta Policji,
    • powiatowego (miejskiego) komendanta Państwowej Straży Pożarnej,
    • dysponenta zespołów ratownictwa medycznego, 
    • państwowego inspektora sanitarnego,

o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych zagrożeniach,

  • program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o tym, jak zostanie udostępniony uczestnikom imprezy masowej,
  • regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
  • instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
  • warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej,
  • w przypadku meczu piłki nożnej jeżeli jest wymagane oświadczenie o wyposażeniu wykorzystywanym w jego organizacji,
  • informacja o miejscach i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe - organizator może oferować wyłącznie trunki zawierające do 3,5% alkoholu, a w przypadku imprez podwyższonego ryzyka, sprzedaż alkoholu jest zakazana,
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej,
  • pełnomocnictwo - jeżeli wnioskujący z niego korzysta.

Opinie są ważne 6 miesięcy od dnia ich wydania.

W wyjątkowych sytuacjach urząd może poprosić o dostarczenie:

  • kopii bieżących protokołów z kontroli bezpiecznego używania obiektu oraz kontroli okresowych,
  • umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wobec uczestników - jeżeli impreza jest płatna,
  • zgody na piśmie kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego na zorganizowanie imprezy masowej – jeśli impreza odbywać się będzie na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe.

Na dostarczenie wszystkich wymaganych załączników wnioskujący ma 2 miesiące od dnia złożenia wniosku, nie później jednak niż 14 dni przed planowaną imprezą

Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej - wzór PDF, DOC

Kiedy należy złożyć wniosek o zezwolenie na organizację imprezy masowej?

Kiedy należy złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć najpóźniej na 30 dni przed planowanym terminem imprezy. W wyjątkowych, uzasadnionych sytuacjach, wniosek można złożyć najpóźniej 14 dni przed imprezą.

Jak złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na organizację imprezy w Tarczynie?

Wniosek można złożyć na 3 sposoby:

Ile kosztuje wydanie zezwolenia?

Ile kosztuje wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?

Za zezwolenie należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 82 złotych

Ile czeka się na wydanie zezwolenia w Tarczynie?

Wniosek zostanie rozpatrzony w czasie nie dłuższym niż miesiąc. Czas rozpatrywania może wydłużyć się do 2 miesięcy, jednak wnioskujący zostanie o tym poinformowany. Zezwolenie zostanie wydane maksymalnie 7 dni przed planowanym terminem imprezy.

W ciągu 3 dni od wydania decyzji otrzymają ją także wojewoda oraz służby, których opinie były wymagane do uzyskania zezwolenia na organizację imprezy.

Czy można się odwołać od decyzji urzędu?

Wnioskujący ma 14 dni od dnia wydania decyzji na złożenie odwołania w urzędzie, w którym wcześniej złożono wniosek. Może także złożyć rezygnację z prawa do odwołania, co przyspieszy uprawomocnienie się decyzji. 

Kary za brak zezwolenia na organizację imprezy

Kary za brak zezwolenia

Organizując imprezę masową, warto pamiętać o wszystkich formalnościach, aby uniknąć ewentualnej kary. Za brak zezwolenia organizatorowi grozi kara grzywny, a także do 8 lat pozbawienia wolności. 

Karę grzywny można otrzymać również za niedostateczne bądź zupełne niezapewnienie:

  • pomocy medycznej,
  • zaplecza higieniczno-sanitarnego (np. punkty gastronomiczne, śmietniki, toalety, itp.),
  • dróg ewakuacyjnych i dróg umożliwiających dojazd pojazdom służb ratowniczych i Policji ,
  • odpowiedniego zaopatrzenia w razie pożaru,
  • pomieszczeń dla służb nadzorujących imprezę pod kątem bezpieczeństwa.

Podstawa prawna


Gdzie załatwić sprawę zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej w Tarczynie?

Aby załatwić sprawę zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej w Tarczynie, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem ul. Stępkowskiego 17 w Tarczynie.

Urząd Miasta w Tarczynie

adres: ul. Stępkowskiego 17, 05-555 Tarczyn

tel. +48227157900 

strona www e-mail

Otwarte w poniedziałek od 08:00 godziny otwarcia

pon: 08:00-16:00
wt: 08:00-17:00
śr: 08:00-16:00
czw: 08:00-16:00
pt: 08:00-16:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne

Jak załatwić sprawę zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej online?

Biznes.gov.pl
Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy.

Dokumenty do pobrania - wzory [DOC, PDF] 2024

W ciągu 7 dni pobrano już 16,3 tys. dokumentów!
Wniosek o wydanie zezwolenia na organizację imprezy masowej [DOC]
Pobierz dokument
Wniosek o wydanie zezwolenia na organizację imprezy masowej [PDF]
Pobierz dokument

O redakcji jakiwniosek.pl

Redakcja portalu jakiwniosek.pl to zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie administracji i urzędowych formalności. Dzięki naszej głębokiej wiedzy i zrozumieniu procesów urzędowych oferujemy użytkownikom rzetelne i przyjazne językowo instrukcje, które ułatwiają poruszanie się po skomplikowanym świecie wniosków i urzędów. Nasz zespół regularnie aktualizuje treści, dostosowując je do stale zmieniających się przepisów i potrzeb społeczeństwa. Na co dzień pomagamy wielu użytkownikom, czego potwierdzeniem są tysiące pozytywnych opinii. Z nami, biurokracja staje się prostsza i mniej stresująca!

Czytaj więcej o portalu