Zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości Sejny - wniosek PDF lub online 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl • 3 min. czytania
- Czym jest zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości?
- Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości?
- Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach?
- Wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości
- Podstawa prawna
W przypadku sprzedaży nieruchomości, kontrahent może poprosić o dostarczenie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach od nieruchomości. Jak uzyskać taki dokument? Ile to kosztuje? Gdzie złożyć odpowiedni wniosek? Odpowiedzi znajdują się w poniższym poradniku.
Czym jest zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości?
Ten rodzaj zaświadczenia można uzyskać w Urzędzie Miasta lub Gminy w miejscowości Sejny, nie zaś w urzędzie skarbowym jak w przypadku zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach PIT, CIT lub VAT w miejscowości Sejny. Dokument ten stanowi potwierdzenie, że osoba opłacająca podatek od nieruchomości nie ma z tego tytułu żadnych zaległości.
Kiedy można wnioskować o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości?
O zaświadczenie można starać się w momencie, gdy wymagają tego przepisy prawa urzędowego, bądź aby potwierdzić brak zaległości podatkowych ze względu na swój interes prawny.
Ile kosztuje wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach?
Koszt wydania jednego egzemplarza zaświadczenia to 21 złotych. Opłatę tę należy uiścić na konto Urzędu Miasta lub Gminy w miejscowości Sejny.
Jeżeli wnioskujący wyrazi chęć udzielenia pełnomocnictwa, będzie zmuszony uiścić opłatę w wysokości 17 złotych. W momencie udzielania pełnomocnictwa mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu opłata nie obowiązuje.
Wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości
Jakie dokumenty należy złożyć?
Osoba starająca się o uzyskanie zaświadczenia musi dostarczyć do urzędu:
- poprawnie wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
- pełnomocnictwo szczególne PPS-1 – jeżeli z niego korzysta,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
Gdzie złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatku od nieruchomości w miejscowości Sejny?
- osobiście, zanosząc dokumenty do Urzędu Miasta lub Gminy w miejscowości Sejny,
- listownie, wysyłając wniosek listem poleconym na adres właściwego urzędu,
- przez Internet, za pośrednictwem platformy ePUAP.
Ile czeka się na otrzymanie zaświadczenia?
Na wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach czeka się około 7 dni.
Czy można się odwołać od decyzji urzędu w miejscowości Sejny?
Jeżeli wnioskujący nie zgadza się z decyzją wydaną przez urząd w miejscowości Sejny, ma prawo do złożenia zażalenia. Może to zrobić w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Podstawa prawna
Gdzie załatwić sprawę zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości w miejscowości Sejny?
Aby załatwić sprawę zaświadczenie o niezaleganiu w podatku od nieruchomości w miejscowości Sejny, należy skontaktować się z instytucją Urząd Gminy pod adresem ul. Grodzińskiego 1 w miejscowości , lub z 1 inną instytucją.
Urząd Gminy w miejscowości Sejny
adres: ul. Grodzińskiego 1, 16-500 Sejny
tel. +48875173760
Otwarte w poniedziałek od 07:00 godziny otwarcia
wt: 07:00-15:00
śr: 07:00-15:00
czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-15:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne
Urząd Miasta w miejscowości Sejny
adres: ul. Piłsudskiego 25, 16-500 Sejny
tel. +48875162073
Otwarte w poniedziałek od 07:00 godziny otwarcia
wt: 07:00-15:00
śr: 07:00-15:00
czw: 07:00-15:00
pt: 07:00-15:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne