Doradztwo marketingowe - kiedy warto się zwrócić do specjalistów?

27 grudnia 2022 | Artykuł sponsorowany

Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy z wielu dziedzin. Możemy być ekspertem w naszej branży, ale często nie przekłada się to niestety na zdolność odpowiedniego zareklamowania naszego produktu, usługi lub działalności. Dlatego właśnie warto skorzystać z usług specjalistów – w tym przypadku będzie to doradztwo marketingowe.


Doradztwo marketingowe - kiedy warto się zwrócić do specjalistów?
Doradztwo marketingowe - kiedy warto się zwrócić do specjalistów?

Co to jest doradztwo marketingowe?

Konsultantem marketingowym nazywamy specjalistę, który pomoże naszemu biznesowi we wszelkich decyzjach dotyczących marketingu. Jest to bardzo szeroka definicja, ale taka też jest strategia marketingowa. Taki specjalista musi mieć wiedzę ze sprzedaży, psychologii, reklamy, grafiki i wielu innych dziedzin. W zależności od potrzeb konsultant marketingowy może nam pomóc:

  • określić grupę docelową
  • znaleźć luki w naszej strategii marketingowej
  • odkryć możliwości stojące przed naszą marką
  • kreślić, które taktyki i kanały marketingowe będą najlepsze dla naszego biznesu

Oczywiście wśród tych możliwych kierunków pomocy wyróżniamy wiele innych i bardziej szczegółowych usług. Ich zakres zależy od rodzaju doradztwa marketingowego, które wybierzemy. Najlepszym rozwiązaniem jest zazwyczaj zatrudnienie agencji interaktywnej, która oferuje pomoc różnych specjalistów. Ich różnorodna wiedza i doświadczenie oraz stworzona przez nich strategia marketingowa spowoduje wzrost sprzedaży i nowe kierunki rozwoju Twojego biznesu.

Doradca marketingowy może wybrać za Ciebie najlepszy kanał social media

Większość firm wie już, jak ważna jest reklama w mediach społecznościowych. Do wyboru mamy kilka platform:

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • LinkedIn
  • TikTok

Każda z nich ma trochę inny typ użytkownika. Przyda nam się tutaj wiedza i doświadczenie specjalisty z dziedziny social media, który podpowie nam, która platforma pozwoli nam na najbardziej skuteczną formę reklamy. Na przykład jeżeli chcemy dotrzeć do młodej grupy docelowej, to na pewno najbardziej dopasowane do naszych potrzeb będą Instagram czy TikTok. Jeżeli chcemy trafić do klienta, który jest specjalistą w swojej dziedzinie, to LinkedIn albo Twitter będą lepszym wyborem.

Doradca nie tylko pomoże dobrać najlepszy dla nas kanał social media, ale stworzy również dla nas najlepszą strategię: rodzaj postów, grafik, język, jakiego powinniśmy używać.

Konsulting marketingowy pomoże Ci w tworzeniu spójnych treści marketingowych

W zależności od zakresu usług agencji doradca marketingowy może tworzyć albo nadzorować tworzenie materiałów marketingowych:

  • treści mailingu
  • treści ulotek
  • scenariuszy do reklam wideo
  • grafik do mediów społecznościowych
  • treści na stronie internetowej

Jeżeli agencja, z której usług skorzystamy, zapewnia usługi copywriterskie, to taki konsultant prawdopodobnie nie tylko doradzi nam, jakie treści sprawdzą się najlepiej, ale również będzie brał udział w ich tworzeniu. W ten sposób wszystkie treści w naszych materiałach marketingowych będą spójne.

Doradztwo marketingowe pomoże Ci we wprowadzeniu nowych narzędzi

W doradztwo warto zainwestować też na przykład wtedy, kiedy chcemy wprowadzić nowe rozwiązania marketingowe. Może nigdy wcześniej nie prowadziliśmy wspomnianych już social media albo chcemy w końcu wprowadzić na naszej stronie internetowej SEO. Może dotychczasowe działania przynosiły skutki, ale chcemy zwiększyć sprzedaż poprzez mailing.

Konsultacja marketingowa pozwoli nam na przeanalizowanie najlepszych opcji dla naszej firmy. Doradca pomoże nam w wyborze narzędzi, które pasują do profilu naszej firmy i doradzi nam jak włączyć je do naszej strategii marketingowej.

Coach marketingowy pomoże Ci wyeliminować słabe punkty Twojej strony internetowej

Jedną z najważniejszych części strategii marketingowej jest obecnie strona www oraz jej pozycjonowanie. Doradztwo marketingowe pomoże Ci w zrozumieniu czego brakuje Twojej stronie, dlaczego nie przyciąga klientów albo co można w niej ulepszyć. Powodów może być wiele:

  • słaby projekt strony
  • za dużo treści tekstowych
  • za mało zdjęć, wideo, grafik
  • słabe SEO: brak słów kluczowych, nagłówków, merytorycznych treści
  • słabe zaplecze techniczne strony, długi czas ładowania

Konsultant marketingowy pomoże nam określić powyższe problemy oraz je rozwiązać.

Pomoc w marketingu – na jakim etapie prowadzenia firmy z niej skorzystać?

Doradztwo marketingowe może się przydać na każdym etapie prowadzenia firmy. Coaching marketingowy nie musi być tylko wyjściem w przypadku problemów, np. kiedy nasze dotychczasowe działania marketingowe nie przynoszą skutków. Z pomocy agencji marketingowej możemy skorzystać na początku działalności, kiedy dopiero zaczynamy przygodę z marketingiem i chcemy wiedzieć, w jakim kierunku najlepiej pójść.

Pamiętajmy też, że na taką pomoc nigdy nie jest za późno – czasami kilka zmian w naszej strategii marketingowej może pomóc wyjść naszej firmie z głębokich tarapatów.