Zdalne przedsiębiorstwo - jak zaoszczędzić pieniądze, a przy tym wzmocnić pozycję swojej firmy?

20 maja 2022 | Artykuł sponsorowany

Każdy przedsiębiorca pragnie, aby jego działalność była jak najbardziej rozwinięta zarówno pod kątem ilościowym, jak i jakościowym. Codzienne starania mające na celu przyciągnięcie do siebie klientów są przeważnie związane z pozbyciem się sporej części swojego budżetu. Oczywiście, płatna promocja w szczególności przedsiębiorstwa internetowego jest niezbędna, jednak warto robić to z głową i odkładać na to regularnie określony procent przychodów.


Zdalne przedsiębiorstwo - jak zaoszczędzić pieniądze, a przy tym wzmocnić pozycję swojej firmy?
Zdalne przedsiębiorstwo - jak zaoszczędzić pieniądze, a przy tym wzmocnić pozycję swojej firmy?

Istnieje jednak sposób, dzięki któremu działalność może przybrać sporych przyrostów w kontekście wyszukiwania internetowego, a przy okazji nie jest się na tym w żaden sposób stratnym. Chodzi mianowicie o skorzystanie z usług wirtualnego biura. 

Czym jest wirtualne biuro? 

Oferta biur wirtualnych skierowana jest przede wszystkim dla przedsiębiorców, których działalność opiera się na pracy zdalnej. Nie jest oczywiście zabronione korzystanie z niej w przypadku posiadania własnego biura czy warsztatu, jednak w takiej sytuacji istnieje znacznie mniej korzyści.  

Zadaniem e-biur jest udostępnienie nam jako firmie – swojego adresu siedziby. Przeważnie, takie biura ulokowane są w centrum miasta, co pozytywnie wpływa na odbiór naszej działalności przez klienta. Dla osób pracujących w domu i nieposiadających fizycznego kontaktu z klientem, taki zabieg jest dużo bardziej opłacalny od wpisania na wizytówkę i w system naszego miejsca zamieszkania. 

Jaki jest koszt takich usług? 

Najczęściej klienci pytają o to, ile kosztuje wirtualne biuro. Odpowiadamy, że jest to wydatek kilku- bądź nawet kilkunastokrotnie mniejszy od ceny wynajmu rzeczywistego lokalu w lepszej lokalizacji. Cena w dużej większości jest zależna od wybranego pakietu. Z reguły, kwota za samo udostępnienie adresu nie przekracza 100zł.  

Istotne jest jednak, jakie dodatki wybierzemy spośród dostępnych. Przykładowo, rejestrując firmę na dany adres musimy liczyć się z faktem przychodzenia tam korespondencji. O ile sam jej odbiór jest włączony w koszty podstawowe, o tyle dostępna jest dodatkowa, płatna usługa robienia skanów czy przesyłania powiadomień SMS. Co więcej, spora część e-biur oferuje możliwość udostępnienia pomieszczeń rzeczywistych chociażby na okres trwania koniecznego spotkania z kontrahentem. Za taką usługę także należy dodatkowo dopłacić. 

Wpływ e-biura na wyniki w firmie 

Wirtualne biura mają znaczny wpływ zarówno na sposób odbioru naszej działalności przez klienta, jak i na wyszukiwanie internetowe. Użytkownik szukając konkretnych usług prędzej zwróci uwagę na firmę znajdującą się w wysoce postawionym lokalu w centrum miasta, aniżeli na działalność w bloku na przedmieściach.  

Ponadto, algorytmy wyszukiwania internetowego działają na sposób, w którym jednostki w centrum miasta są częściej proponowanymi i znacznie bardziej polecanymi. Oczywiście, kluczową sprawą są także opinie, jednak dobra lokalizacja przedsiębiorstwa znacznie usprawnia proces pozyskiwania nowych klientów. Trzeba także zauważyć, że usługi wyświadczane nam przez biura wirtualne są dla nas sporą oszczędnością czasu. Nie ma konieczności chodzenia na pocztę z awizo w razie nieobecności w domu.