Projekt logo, czyli jak budować wizerunek marki
22 listopada 2021 | Artykuł sponsorowany | 3 min. czytania
Otwierasz działalność gospodarczą i nie wiesz, od czego zacząć budować jej wizerunek? Projekt logo to podstawowy materiał graficzny, którego potrzebujesz. Dzięki niemu Twoja marka ma szansę stać się rozpoznawalna. Zobacz, jak możesz dzięki logo budować wizerunek swojej firmy. Zapraszamy do lektury!
Wizerunek Twojej marki to coś, co musisz budować już od pierwszego dnia swojej działalności. W tym celu podejmiesz wiele działań, aby firma była odbierana przez potencjalnych klientów, jako silną, pewną i oferującą najlepszą jakość usług. Jedną z nich jest stworzenie projektu logo.
Co to jest projekt logo?
Projekt logo to znak graficzny, który jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej Twojej marki. Pokazuje, z jaką firmą klienci mają do czynienia, w jakiej branży działa, a co równie ważne - jakimi wartościami się kieruje. Logo może składać się z trzech elementów:
- sygnetu - elementu graficznego,
- logotypu - elementu typograficznego (np. nazwa firmy),
- claimu, czyli sloganu.
Gdzie stosuje się projekt logo?
Twoja firma wykorzysta projekt logo w wielu publikacjach, które ostatecznie trafią do klientów. Głównymi miejscami są:
- opakowania produktów,
- produkty,
- strona internetowa,
- media społecznościowe,
- papier firmowy,
- wizytówki,
- ulotki,
- plakaty,
- banery,
- szyld.
Jaki powinien być projekt logo?
Stworzenie skutecznego projektu logo przyczyni się do wzmocnienia przekazu Twojej firmy. Dzięki niemu dotrzesz do potencjalnych klientów i zbudujesz rozpoznawalność marki. Jaki więc powinien być projekt logo Twojej firmy?
Indywidualne logo
Nie ma nic ważniejszego niż to, aby projekt logo Twojej firmy był indywidualny. Inaczej nie będziesz w stanie zbudować odpowiedniego wizerunku. Indywidualne logo to takie, które jest w pełni dopasowane do marki, branży, a przede wszystkim - niepowtarzalne. Żadna inna firma nie powinna mieć takiego samego lub zbliżonego znaku graficznego. Powoduje to problemy z rozpoznaniem marek przez klientów.
Indywidualny projekt logo to pierwszy krok do sukcesu marki. Wyróżnisz nim swoją firmę spośród konkurencji i zbudujesz nad nią przewagę. Jeśli potrzebujesz projektu logo sprawdź studio graficzne Good Project: https://goodproject.pl/
Prosty projekt logo
Drugą cechą, ale równie ważną co poprzednia, jest prostota. Logo powinno być łatwe w odczytaniu i odbiorze. Dzięki temu klienci nie będą mieli problemów ze przeczytaniem nazwy firmy, czy też właściwym zrozumieniem innych elementów znaku graficznego. Unikniesz ryzyka niezrozumienia logo, co pomoże szybciej zapaść w pamięć.
Projekt logo bazujący na emocjach
W projektowaniu logo uwzględnij emocje. To skuteczny sposób na zjednanie sobie klientów. Pamiętaj, że projekt logo powinien wywoływać pozytywne emocje. Wtedy zbudujesz przywiązanie do marki i samego znaku graficznego. W grupie docelowej możesz wzbudzić m.in.:
- radość,
- ciekawość,
- szczęście,
- zaufanie,
- poczucie własnej wartości.
Dzięki temu potencjalni klienci będą chętniej identyfikować się z Twoją marką oraz częściej wybierać produkty oznaczone jej logo spośród innych dostępnych w sklepie.
Podsumowanie
Wchodząc na rynek z nową firmą, musisz zadbać o jej wizerunek. Zrobisz to, tworząc profesjonalny projekt logo. To charakterystyczny znak graficzny, który pomoże Ci zaistnieć, dotrzeć do klientów oraz zbudować przewagę nad konkurencją.