Polska gra debiutuje w Chinach

4 sierpnia 2023 | Artykuł sponsorowany | 4 min. czytania

Cooking Simulator to pierwsza polska gra, która zadebiutuje w Chinach, największym rynku gier wideo. Cooking Simulator będzie miał premierę w przyszłym tygodniu na Steam China.

Polska gra debiutuje w Chinach
Polska gra debiutuje w Chinach

"Jesteśmy dumni, że możemy zadebiutować z autorskim projektem na największym rynku gier wideo, zwłaszcza jako prekursor. To dla nas wielki zaszczyt. Chiny to bardzo atrakcyjny, ale i wymagający rynek ze złożonym procesem certyfikacji. Jesteśmy podekscytowani, że w przyszłym tygodniu nasz produkt będzie miał dużą premierę na Steam China i możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców. Wiążemy duże nadzieje z obecnością gry w Państwie Środka. Znając preferencje chińskich graczy, spodziewamy się, że uda nam się zdobyć ich zainteresowanie, o czym już teraz świadczy obecność gry na TOP Wishlist. Gra będzie sprzedawana w cenie 128 juanów, czyli około 70 zł; w pierwszych dniach będziemy dbać o widoczność i zaoferujemy 20% promocję dla nowych graczy. Dzięki naszym partnerom będziemy obecni na China Joy na dwóch stoiskach razem z Silk Road, a także na oficjalnym stoisku Steam China." - powiedział Łukasz Dembski, CEO Big Cheese Studio.

Chiny są największym rynkiem gier wideo pod względem liczby użytkowników. Obecnie jest tam ponad 700 milionów aktywnych graczy. Według danych rynkowych, w 2021 roku lokalny rynek gier wygenerował 45,5 mld USD przychodów, z czego 13,7 mld USD stanowiły gry PC. Jednocześnie szacuje się, że do 2026 r. przychody z krajowego rynku gier powinny osiągnąć 55 mld USD.

Biorąc pod uwagę potencjał i skalę chińskiego rynku, zarząd Big Cheese Studio wierzy, że wydanie Cooking Simulator pomoże zwiększyć społeczność i zasięg gry, co ostatecznie przyspieszy wzrost wyników finansowych firmy.

Premiera zaplanowana jest na 25 lipca 2023 roku. Jednocześnie chińska wersja gry będzie dostępna na Steam China i Steam Global od 28 do 31 lipca w ramach wydarzenia China Joy. Zgodnie z warunkami partnerstwa, 80% przychodów wygenerowanych przez grę zostanie przekazane na rzecz Big Cheese Studio.

Cena jednej kopii wynosi 128 juanów, czyli prawie 10 euro. W niektórych przypadkach gracze będą mogli otrzymać bonusy od partnerów, takich jak bonus-bez-depozytu.pl, aby grać za darmo w zamian za rejestrację.

"Wierzymy, że chińscy gracze dostrzegą potencjał Symulatora Kulinarnego. Gra jest dobrze wykonana, więc jest szansa, że podbije ich serca. Mam nadzieję, że w ślad za Big Cheese Studio pójdą inne polskie firmy, które dostrzegą potencjał branży gier w Chinach. W niedalekiej przyszłości możemy być świadkami kolejnych premier rodzimych gier. Będą to House Flipper i Ultimate Fishing Simulator." - powiedział Łukasz Robert Włodarczyk, współzałożyciel Silk Road Games.

Cooking Simulator to gra, w której użytkownik wciela się w szefa kuchni dysponującego ponad 140 składnikami, pełnym zestawem przypraw i ponad 80 przepisami. Gra miała swoją premierę na PC w połowie 2019 roku i szybko zyskała popularność, stając się jedną z najlepszych gier kulinarnych na świecie. Gra jest też regularnie rozwijana poprzez płatne i darmowe dodatki.

Jednocześnie polska wersja gry stale dywersyfikuje swoje grono odbiorców, dostosowując się do platform konsolowych i VR. W tym miejscu warto przypomnieć, że Cooking Simulator VR posiada tytuł najlepszej gry VR w Steam 2021. Twórcy gry planują również wydanie drugiej części w najbliższej przyszłości. Kontynuacja będzie zawierać kilka nowych funkcji, w tym ulepszone sterowanie i tryb dla wielu graczy. Premiera Cooking Simulator 2 planowana jest na czwarty kwartał 2023 roku.