Płatności bezgotówkowe w branży detalicznej - jak maksymalnie wykorzystać potencjał terminala płatniczego w sklepie?

1 czerwca 2022 | Artykuł sponsorowany

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, coraz więcej detalistów oferuje kupującym możliwość uregulowania rachunku bezgotówkowo – przy pomocy karty płatniczej, BLIK-a, Google i Apple Pay. W artykule wskazujemy, jak maksymalnie wykorzystać potencjał terminala płatniczego w sklepie.


Płatności bezgotówkowe w branży detalicznej - jak maksymalnie wykorzystać potencjał terminala płatniczego w sklepie?
Płatności bezgotówkowe w branży detalicznej - jak maksymalnie wykorzystać potencjał terminala płatniczego w sklepie?

Z badania Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021, zaprezentowanego przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB), wynika, że dla prawie dwóch trzecich Polaków karta płatnicza to najczęstsza forma płatności, z której najchętniej korzystają zwłaszcza w centrach handlowych i dużych sklepach (76 proc.). To jednak nie wszystko. Coraz więcej mieszkańców naszego kraju jest też zdania, że nowoczesne płatności będą zyskiwać na popularności. Twierdzi tak 36 proc. respondentów – o 10 p. p. więcej niż w 2020 r. 

Takie dane nie pozostawiają wątpliwości – popularność płatności bezgotówkowych rośnie i będzie rosła. Płatność kartą w sklepie nie powinna być dziś opcją, a standardem. Chcesz wychodzić naprzeciw potrzebom kupujących, budować ich lojalność oraz tworzyć wizerunek nowoczesnego detalisty? Już dziś wyposaż swój biznes w terminal płatniczy.

Czym jest terminal płatniczy?

Terminal płatniczy jest nowoczesnym urządzeniem przeznaczonym do obsługi płatności bezgotówkowych – wykonywanych klasyczną kartą płatniczą (także zbliżeniowo), BLIK-iem, smartfonem czy smartwatchem. Wiele nowoczesnych urządzeń posiada także dodatkowe, atrakcyjne z punktu widzenia klientów funkcje dodatkowe.

Terminal płatniczy w sklepie – dodatkowe usługi atrakcyjne dla klientów

Jeśli na co dzień użytkujesz terminal, upewnij się, że ma on funkcjonalności, które zwiększają atrakcyjność Twojej placówki w oczach kupujących. Jeśli jeszcze nie korzystasz z terminala, wybierz ten, który je posiada.
 

Oto najpopularniejsze:

  • szeroki wybór metod płatności. Współcześni klienci płacą nie tylko przy użyciu kart płatniczych, ale także przez aplikacje mobilne. Jeśli chcesz precyzyjnie odpowiedzieć na ich oczekiwania, upewnij się, że urządzenie obsługuje BLIK-a oraz płatności Apple i Google Pay;
  • cash back. Dzięki usłudze cash back używając karty lub BLIK-a, klienci wypłacą pieniądze w sklepie – tam samo, jak w bankomacie.;
  • doładowania telefonów to usługa dedykowana osobom korzystającym z telefonów w systemie pre-paid. Dzięki niej klient doładuje telefon szybko, wygodnie i bezpiecznie;
  • DCC – płatność w walucie karty. Jeśli regularnie obsługujesz zagranicznych klientów, upewnij się, że terminal jest wyposażony w usługę DCC. Gdy kupujący zechce zapłacić kartą wydaną przez zagraniczny bank, urządzenie automatycznie ją rozpozna i zaproponuje zapłatę w obcej walucie. Klient dowie się, jaki jest kurs przewalutowania i będzie mógł wybrać korzystniejszą dla siebie opcję (płatność w PLN lub w walucie karty).

Terminal płatniczy za 0 zł nawet przez rok? Tak, to możliwe!

Jeśli chcesz bez ryzyka ocenić, jakie korzyści przyniesie Twojej firmie użytkowanie terminala płatniczego, skorzystaj z Programu Polska Bezgotówkowa. Biorąc udział w programie, nie poniesiesz kosztów urządzenia i instalacji. Nie zapłacisz także prowizji za transakcje bezgotówkowe – do czasu osiągnięcia na urządzeniu obrotu 42 tys. zł w skali 5 miesięcy. Z Programu mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatniego roku nie mieli umowy z agentem rozliczeniowym, a co za tym idzie – nie oferowali swoim klientom płatności bezgotówkowych.

Nowoczesny terminal płatniczy przyciągnie do Twojego sklepu klientów, którzy chcą płacić za towary szybko, wygodnie i bezpiecznie oraz kupujących, którzy na co dzień nie posługują się gotówką. Dodatkowe funkcje pomogą dotrzeć do nowego segmentu odbiorców, zapewniając wymierne korzyści zarówno im, jak i Tobie. Dla wielu klientów dostępność dodatkowych usług będzie bowiem impulsem do odwiedzenia sklepu i zrobienia zakupów, a każda transakcja z użyciem DCC, cash backu czy doładowania wygeneruje dla Ciebie dodatkowy zysk w postaci prowizji.