Pismo do Urzędu Miasta Mława - wzór DOC 2024
Autor: redakcja jakiwniosek.pl
Dokumenty do pobrania - wzory [DOCX] 2024
Niektóre sprawy urzędowe wymagają samodzielnego sporządzenia pisma ogólnego. Poniżej znajdują się informacje dotyczące tego, z czego składa się pismo do urzędu miasta i jak je napisać.
Czym jest pismo ogólne do urzędu miasta?
To rodzaj pisma służący – w tym przypadku – do komunikacji z Urzędem Miasta w Mławie. Sporządza się je w sytuacji, gdy dla danej sprawy nie stworzono osobnego, gotowego formularza.
Przed przystąpieniem do tworzenia pisma ogólnego, należy upewnić się, że dla sprawy, którą chce się załatwić, nie ma osobnego formularza. Informacji na ten temat należy szukać na stronie internetowej Urzędu Miasta w Mławie.
Warto pamiętać, że Urząd Miasta w Mławie nie jest jedynym organem, który przyjmuje pisma ogólne — petent może napisać także pismo do Urzędu Skarbowego lub pismo do Urzędu Pracy w Mławie.
Kto może złożyć pismo do urzędu miasta?
Pismo ogólne do urzędu miasta może złożyć każdy, kto ma do załatwienia urzędową sprawę.
Jak złożyć pismo ogólne do Urzędu Miasta w Mławie?
Pismo ogólne do urzędu miasta można złożyć na 3 sposoby:
- osobiście, dostarczając dokumenty do urzędu,
- listownie, wysyłając komplet dokumentów na adres urzędu,
- przez Internet, korzystając z jednej z platform: ePUAP, biznes.gov.pl lub obywatel.gov.pl.
Wysłanie pisma przez Internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Ile kosztuje złożenie pisma do urzędu miasta?
Złożenie pisma do urzędu jest bezpłatne.
W jakich sprawach sporządzamy pismo ogólne do urzędu miasta?
Oto kilka przykładów spraw, do których załatwienia wymagane jest napisanie pisma ogólnego:
- pismo o mieszkanie komunalne,
- pismo o utwardzenie drogi,
- pismo o zwrot nadpłaty,
- pismo o umorzenie podatku,
- pismo o odszkodowanie.
W sekcji Dokumenty umieszczone zostały wzory pism odpowiednie dla wyżej wymienionych spraw.
Złożenie pisma do urzędu miasta
Wymagane dokumenty
Typ dokumentów, które będzie trzeba dostarczyć do urzędu miasta, będzie zależał od rodzaju sprawy, którą wnioskujący załatwia w urzędzie. Przed złożeniem pisma, warto skontaktować się z pracownikiem urzędu — on z pewnością wyjaśni, jakie dokumenty należy skompletować i dostarczyć do instytucji w celu rozpatrzenia sprawy.
Jak długo czeka się na rozpatrzenie pisma przez urząd miasta?
Czas rozpatrzenia pisma i weryfikacji dokumentów zależy od stopnia skomplikowania sprawy i tempa pracy urzędu. W niektórych urzędach miasta pisma ogólne zostają rozpatrzone niezwłocznie, w innych – nawet do 30 dni.
Podstawa prawna
Gdzie załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w Mławie?
Aby załatwić sprawę pismo do urzędu miasta w Mławie, należy skontaktować się z instytucją Urząd Miasta pod adresem ul. Stary Rynek 19 w Mławie.
Urząd Miasta w Mławie
adres: ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława
tel. +48236543382
Otwarte do 16:00 godziny otwarcia
wt: 08:00-18:00
śr: 08:00-16:00
czw: 08:00-16:00
pt: 08:00-16:00
sob: nieczynne
niedz: nieczynne