Pozycjonowanie stron internetowych - dlaczego jest tak istotne?

29 listopada 2021 | Artykuł sponsorowany | 3 min. czytania

W dzisiejszych czasach własną stronę internetową posiada niemal każda firma. To właśnie w sieci klienci najczęściej szukają towarów, które chcą zakupić oraz punktów usługowych. Samo posiadanie strony jest jednak niewystarczające, bowiem musimy ją jeszcze odpowiednio wypromować. Warto tutaj skorzystać z pozycjonowania stron, dzięki któremu nasza witryna może zająć jedno z pierwszych miejsc w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie stron internetowych - dlaczego jest tak istotne?
Pozycjonowanie stron internetowych - dlaczego jest tak istotne?

Pozycja ma znaczenie

O pozycjonowaniu stron mówi się bardzo wiele w kontekście szeroko pojętego marketingu internetowego. Nic dziwnego, bowiem przedsiębiorcy zwykle wydają znaczne środki pieniężne na to, aby specjalista zaprojektował dla nich witrynę, która będzie przede wszystkim przyjazna dla klienta. Z drugiej strony bardzo często zapominamy o tym, że sam wygląd strony to za mało - musimy jeszcze sprawić, aby klient mógł ją odnaleźć w gąszczu innych, bardzo podobnych witryn. Tutaj z pomocą przychodzi właśnie pozycjonowanie stron, dzięki któremu to właśnie nasza witryna może znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ klienci zwykle nie przeszukują kilku bądź kilkunastu stron wyszukiwań - najczęściej zatrzymują się oni na pierwszej, ewentualnie na drugiej stronie. Innymi słowy - szukają tak długo, dopóki nie znajdą firmy oferującej towary bądź usługi, których szukają. A tychże firm nie brakuje, jako że dziś konkurencja na rynku w niemal każdej branży jest ogromna. Właściciele firm powinni więc uczynić wszystko, aby klient mógł jak najszybciej znaleźć właśnie ich stronę internetową.

Z pomocą specjalisty czy samodzielnie?

Pozycjonowanie stron internetowych z pozoru nie jest trudne. Tymczasem, gdy zaczynamy zagłębiać się w temat, to okazuje się, że musimy zwrócić uwagę na bardzo wiele czynników, aby nasza strona mogła się znaleźć w wyszukiwarce jak najwyżej. Nie ma żadnych przeszkód, aby pozycjonować stronę internetową samodzielnie, niemniej jednak należy posiadać dużą wiedzę z zakresu informatyki, marketingu internetowego czy seo. Samo pozycjonowanie stron jest niezwykle czasochłonne, szczególnie jeśli firma działa w tak zwanej trudnej branży, w której panuje przesycenie rynku. Właściciele firm decydują się więc powierzyć pozycjonowanie stron bądź sklepów internetowych specjalistom. Są to osoby, które podejmują jednocześnie wiele działań, mających na celu wypromowanie naszej witryny, tak aby była ona atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwarek. Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie strony przez specjalistę trwa od kilku tygodni do nawet roku. Wszystko zależy od tego, w jakiej dokładnie branży działamy i czy zależy nam dodatkowo na pozycjonowaniu lokalnym. Choć nawiązanie współpracy ze specjalistami może być dosyć kosztowne, to jednak na dłuższą metę okazuje się być także niezwykle opłacalne. Jeśli nie zadbamy o odpowiednie pozycjonowanie naszej witryny, to wydane na jej zaprojektowanie środki finansowe nie przyniosą nam żadnych, większych korzyści, bowiem strona i tak nie będzie widoczna dla szerszego grona odbiorców.