Nowe funkcje na PUE ZUS. Przedsiębiorcy mogą sprawdzić status ważnych wniosków
3 czerwca 2020 | Aktualizacja: 16 lipca 2020 | 2 min. czytania
Na to rozwiązanie czekały firmy. Przedsiębiorcy, którzy złożyli wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacania składek, od kilku dni mogą sprawdzić jego status. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił nowe narzędzie na Platformie Usług Elektronicznych.
Podgląd szczegółów wniosków o zwolnienie z opłacania składek na PUE ZUS
Funkcja ta jest dostępna na profilach osób, które złożyły wnioski RDZ. Informacje są prezentowane w zakładce Płatnik w bocznym menu [Dokumenty i Wiadomości] w formie dodatkowej zakładki "Tarcza antykryzysowa - wnioski".
Wokół jednego z najpopularniejszych rozwiązań skierowanych do przedsiębiorców w ramach tarczy antykryzysowej, od początku pojawiało się najwięcej wątpliwości związanych z wypełnieniem wniosku i tego, czy zwolnienie zostało udzielone.
Jak sprawdzić szczegóły wniosków o zwolnienie z opłacania składek?
1. zaloguj się do swojego konta na PUE ZUS
2. przejdź do zakładki Płatnik
3. z bocznego menu wybierz [Dokumenty i wiadomości] - [Tarcza antykryzysowa - wnioski]
W tej zakładce możesz sprawdzić informacje o złożonych wnioskach RDZ tj.:
- datę wpływu
- kanał wpływu
- typ (symbol wniosku)
- status wniosku
- datę odmowy
Po rozwinięciu listy (kliknięciu "+") możesz sprawdzić :
- miesiąc, za który zostałeś zwolniony z opłacenia należności
- status
- datę zwolnienia
- datę odmowy
Po kliknięciu w szczegóły możesz dodatkowo sprawdzić informacje z wniosku RDZ tj. identyfikator z urzędowego poświadczenia przedłożenia wniosku (UPP) – jeśli wniosek wysłałeś elektronicznie, datę pomocy oraz jej kwotę, jeśli podałeś to we wniosku.
Prezentowane informacje można wydrukować albo zapisać na dysku swojego komputera.